Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door petergroeneveld
#7965
jorissynaeve schrijft:
petergroeneveld schrijft:
Hallo Sietse, Joris en heren programmeurs,

Het ziet er allemaal prachtig uit wat jullie van de HWA MOS verwachting hebben gemaakt. Heb de scripts van Joris gekregen en van alles geprobeerd met php etc. maar krijg er nog geen goeie van.
Is het mogelijk dat jullie een soort leidraad geven om zoiets aan te pakken zodat een leek als ik het ook voor elkaar kan krijgen?
Mits het niet te veel moeite kost natuurlijk.

Alvast bedankt.


Bij de update zal ik een deftige handleiding er proberen bij steken. Indien ik vandaag nog iets hoor van Sietse zal dit vermoedelijk vandaag nog zijn, anders morgen waarschijnlijk :)

@Peter, Wat lukt er juist niet. Stuur anders jouw "probeersels" door, dan kan ik zien wat je "mis" doet enzo ;)


Joris,
God blessing you and many thanks, zal het een en ander in een pm naar je toe sturen.
Door Luc
#7969
Wietse schrijft:
Er zitten nogal wat verschillen in temperatuur, te vergelijken met de weersverwachting op de site van Meteo Consult.

De verschillen kloppen wel met mijn eigen weerstation, de MOS verwachting is altijd iets zachter vind ik, dan bijvoorbeeld Weathernews of Meteo Consult zelf.
Aangezien, ik in de stad woon en het dus altijd iets verschilt met het station dat hier het minst ver vandaan is, in dit geval Vliegbasis Twente.

Of zijn die temperatuursverschillen te verwijzen aan de 3 modellen die worden gebruikt voor de MOS verwachting?
Op dit moment krijgen wij de ruwe data aangeleverd door Meteo Consult voor de MOS verwachtingen. Sinds 24 december werkt deze aanlevering stabiel, nadat we in de voorgaande weken, nogal wat problemen tegenkwamen met testen.

Op 24 december meldde Meteo Consult dat een meteoroloog dagelijks de MOS output bekijkt en eventueel bijstuurt aan de hand van eigen inzicht en ervaring. Hoe dit precies is zijn werk gaat weet ik niet. Ik neem niet aan dat dit voor alle plaatsen apart gebeurt :P .

Ook wij kunnen deze 'aangepaste' MOS verwachtingen krijgen. Echter dan zijn ze wel ongeveer 1 uur later beschikbaar. Omdat het aanleveren van de MOS verwachtingen eindelijk stabiel werkte, heb ik ervoor gekozen, om dit niet net voor kerst aan te laten passen. We hebben afgesproken dat eventueel na de feestdagen deze aanpassing doorgevoerd wordt.

Ik zal dit komende week overleggen met Meteo Consult.

Gr,
Luc
Door Wietse
#7979
Bedankt voor de informatie Luc ;).
Kan je dan ook vragen hoe dit zit met de symbolen en de XML versie. Want er zit verschil in, als er bijvoorbeeld in de XML versie sneeuw staat wordt er op de normale verwachting een symbool van regen weergegeven.

Trouwens, het is denk ik wel verstandig dat er een meteoroloog de MOS verwachtingen bekijkt.

Er zit nu namelijk ook al weer zo'n 5 graden verschil in de MOS verwachting en de verwachting van Meteo Consult op de site.

-10, volgens de MOS verwachting en -15 volgens de verwachting die op de site staat van Meteo Consult.

MOS verwachting:
Afbeelding

Meteo Consult site verwachting:
Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Wietse.
Door plust
#8013
Hallo,

Omdat "weersymbool" voor meerdere typen gebruikt wordt, wil ik de eventuele plaatjes aan de "weersomschrijving" koppelen.
Is het bekend welke "weersomschrijving" items er allemaal gebruikt worden in de XML MOS verwachting??

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Groet en de beste wensen voor 2009,
Jerry
Door Christian
#8038
Hoi Jerry,

Voor mijn weer-in-Apeldoorn-site heb ik deze iconen ook nodig. Joris zei laatst dat het nog even duurde dat Meteo Consult alle termen v.d. iconen zou doorsturen dus je moet nog even wachten, evenals ik.

Groet,
Christian
Door plust
#8040
Hallo Christiaan,

:blush: Ik heb over het bericht van Joris gelezen. Mijn nederige excuses hiervoor. Ik zal in het vervolg alles 3 maal lezen voordat ik zomaar een bericht plaats, en geduldig wachten net als jij.

Jerry
Door jorissynaeve
#8041
Je moet je daar niet voor excuseren hoor Jerry ;) Iedereen kan dat voor hebben :)

Van zodra ik de symbolen en beschrijvingen krijg van Luc kan ik de MOS-image online zetten :)
Door tvg
#8085
Nader bezien vraag ik me af wat in
Is dit de verwachting vanaf 6 en 18 uur of tot 6 en 18 uur.

Ik laat nl de dag en nacht vermelding hier op generenen maar als ik het vergelijk met de mosimage staat het precies andersom behalve de min/max temperatuur.
Het komt wat verwarrend op me over

Groet
Theo
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8