Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tvg
#8178
jorissynaeve schrijft:
tvg schrijft:
Ik weet alleen niet hoe je de hoofdletter van de dagnamen met php naar een kleine letter moet zetten, als Luc dat in het xml bestand kan veranderen ben ik natuurlijk ook klaar.

php heeft daar een handige functie voor: strtolower($string)
http://be.php.net/strtolower


Bedankt Joris, ik heb het meteen toegepast.
Ik vind dag- maandnamen met een hoofdletter wat uit de tijd:unsure:

Theo
Door SpeedyGJ
#8188
De MOS verwachting vind ik allemaal wel leuk maar ze moeten wel wat doen aan de nauwkeurigheid van de voorspelling. v.b, vandaag staat er 4 graden op het programma maar voor nu meet ik nog altijd -1.5 graden, ja en nu? Bij deze verwachtingen hoop ik toch dat het allemaal wat beter kan. Naast dit ook nog neerslag van 0.6mm! Nu staat er -2 op het programma voor vannacht, als de temperatuur niet verder daalt dan kom ik hier ruim onder. Nou ja ik zie het even aan maar hoop dat dit toch wordt opgelost, aan zulke verwachtingen heb ik niet veel aan.
Door WSL
#8196
SpeedyGJ schrijft:
De MOS verwachting vind ik allemaal wel leuk maar ze moeten wel wat doen aan de nauwkeurigheid van de voorspelling. v.b, vandaag staat er 4 graden op het programma maar voor nu meet ik nog altijd -1.5 graden, ja en nu? Bij deze verwachtingen hoop ik toch dat het allemaal wat beter kan. Naast dit ook nog neerslag van 0.6mm! Nu staat er -2 op het programma voor vannacht, als de temperatuur niet verder daalt dan kom ik hier ruim onder. Nou ja ik zie het even aan maar hoop dat dit toch wordt opgelost, aan zulke verwachtingen heb ik niet veel aan.


Er is niets zo veranderlijk als het weer. Voorspellingen en verwachtingen komen dus ook niet altijd uit. Daarnaast is het zo dat de MOS maar 2x per dag wordt bijgewerkt. Zou dit vaker gebeuren, dan was hij vast wel bijgesteld. Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze regioverwachting, ondanks dat het niet altijd klopt. Met behulp van het php script van Joris zijn er mooie overzichtjes van te maken, een rijke aanvulling voor de website.
Door jorissynaeve
#8199
Ik dacht dat wij de computer gegenereerde MOS output kregen. Daarna wordt er normaalgezien nog door een meteoroloog bijgesteld maar die MOS krijgen we niet. Dat is een (tijdelijke) keuze van Luc dacht ik, maar we zouden wel indien mogelijk de bijgewerkte MOS kunnen krijgen. (ik vat samen wat in een andere post en/of topic vermeld geweest is door Luc)
Door tjabine
#8262
Hallo,

Klopt het dat de MOS niet ververst?
Of licht het alleen bij mij?
Staat op 10/01/2009 20.00
Door plust
#8263
tjabine schrijft:
Hallo,

Klopt het dat de MOS niet ververst?
Of licht het alleen bij mij?
Staat op 10/01/2009 20.00


Bij mij idem dito.
Door tjabine
#8264
Hij doet het weer! :woohoo:
Dus alleen de ochtend heeft niet gewerkt.
Komt zeker omdat het zondag is:laugh:
Door tvg
#8329
Hi

Weer wat verder gerommeld met het script, eigenlijk is het best veel werk om het goed te krijgen. :blink:
De weersiconen gebruikte ik al, zijn vrij te gebruiken (GPL)en ik heb ze gekoppeld aan de $weersomschrijving[] waar meer variatie in zit dan de $weersymbool[].
Alleen de weersomschrijving zal nog wel problemen geven omdat deze nog niet allemaal bekend zijn.

Zie hier wederom http://www.hetweerinalkmaar.nl/mos/mos.html

Groet

Theo
Door wsp
#8330
SpeedyGJ schrijft:
De MOS verwachting vind ik allemaal wel leuk maar ze moeten wel wat doen aan de nauwkeurigheid van de voorspelling. v.b, vandaag staat er 4 graden op het programma maar voor nu meet ik nog altijd -1.5 graden, ja en nu? Bij deze verwachtingen hoop ik toch dat het allemaal wat beter kan. Naast dit ook nog neerslag van 0.6mm! Nu staat er -2 op het programma voor vannacht, als de temperatuur niet verder daalt dan kom ik hier ruim onder. Nou ja ik zie het even aan maar hoop dat dit toch wordt opgelost, aan zulke verwachtingen heb ik niet veel aan.



Mmmm sorry, geen aanval en ik schrijf het lachend en niet boos bedoeld of wat dan ook, maar wel kritisch op de MOS terwijl dit verwachtingen zijn, maar over de verkeerde waarde's van gesmolte sneeuw en de neerslag tijdens een flinke vorst aan sneeuw waar geen waarde's uit komen en als het dooit bij flinke zon wel neerslag vindt ik erger, dat is realiteit, MOS is een verwachting, dat is Plus Minus.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8