Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Eckie76
#7723
Het leek me wel een goed idee om hier een topic aan te maken, waarin vragen gesteld kunnen worden over de werking van de XML-versie van de MOS-verwachting.

Aangezien ondergetekende een absolute leek is op dat gebied, zal ik dan maar meteen de kop eraf bijten;

Wat kan je nu precies doen met de XML-versie en hoe verwerk je de structuur in bijvoorbeeld je eigen website?
Door jorissynaeve
#7724
Ik heb zelf een php-script gemaakt waardoor je gemakkelijk de xml-data kan inlezen. Indien je wat basis van php kent kan je dit script dan gebruiken om verder iets moois te programmeren op je website.
Het script stopt alle gegevens van je MOS-xml-feed in variabelen die je makkelijk kan aanroepen.

Verder heb ik ook een html/javascript pagina gemaakt die werkt via het php-script. Dus als je iets van javascript kent, kan je dit script ook gebruiken.

Tenslotte heb ik een joomla-module gemaakt die de mos-verwachting als een soort nieuwsbalk op je joomla-website kan plaatsen. (voor voorbeeld, zie mijn website, net onder de hoofdbanner)

Al deze dingen wil ik delen met jullie. Het enige wat je hoeft te doen is een pb sturen met jullie email-adres er in.

Edit: Och ja, wat kan je doen met de XML-Feed. Zeer simpel, al de gegevens die je in de MOS-verwachting-afbeelding ziet staan in de XML-feed. Die kan je dan uitlezen en heb je de gegevens in variabelen gezet waarmee je zelf je mos-afbeelding kan maken/programmeren en vele andere dingen die je interessant lijken.
Door Eckie76
#7733
Hallo Joris,

ik ben wel geïnteresseerd in die scripts, met name de Joomlamodule kan mij wel bekoren denk ik.
Als je even op mijn site kijkt, dan kan je daarin mijn contactgegevens vinden, als het niet te veel moeite is.

Alvast bedankt.

Groet Olaf
Door jorissynaeve
#7737
Hallo Joris,

ik ben wel geïnteresseerd in die scripts, met name de Joomlamodule kan mij wel bekoren denk ik.
Als je even op mijn site kijkt, dan kan je daarin mijn contactgegevens vinden, als het niet te veel moeite is.

Alvast bedankt.

Groet Olaf

Geen probleem, ik stuur je een pb ;)
Door Luc
#7760
jorissynaeve schrijft:
Wat zijn alle mogelijke weersymbolen die je terug kan vinden in de XML-feed?
Ik heb deze vraag doorgespeeld richting Meteo Consult. Mijn contactpersoon is echter op vakantie, dus het kan nog wel een week duren voordat ik het antwoord heb.
Door eugel
#7785
paul_v schrijft:
ik heb we interesse in de php script.



Misschien kan iemand een voorbeeld hier ergens laten zien. ook voor joomla mensen misschien?

groet uit de achterhoek
Door jorissynaeve
#7792
eugel schrijft:
paul_v schrijft:
ik heb we interesse in de php script.



Misschien kan iemand een voorbeeld hier ergens laten zien. ook voor joomla mensen misschien?

groet uit de achterhoek


Stuur mij een pb met je email-adres er in.
Ik stuur je de php-parser en joomla-module door
Door jorissynaeve
#7811
Nog verbeteringen die ik hier kan toevoegen?
[img]http://img296.imageshack.us/img296/9738/tmpgq0.png [/img]
Alle kleuren zijn aan te passen evenals iconen en lettertype (laatste 2 mits wat kennis)

ps: afbeelding is origineel zelfde grootte als standaard MOS-afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8