Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door PD3LKN
#67296
kan iemand mij helpen ik kom er niet uit ik gebruik nu de Leuven-Template 2.8d
maar ik krijg alleen statische webcam beelden en geen live beelden :(

zie : http://www.pd3lkn.nl/weather2/index.php

ik heb de volgende uitleg van Wim gebruikt :
U kunt elke pagina gebruiken om de webcam beelden weer te geven.


Dus als u een pagina heeft met bewegende beelden, uit uw oude site,
1. kopieert u die naar uw nieuwe site
en
2. plaatst die bij voorkeur in de map _my_scripts/.


3. U geeft dan in uw menu aan welke pagina u wilt gebruiken.
3.1 Er staat nu in uw menu bestand dat u de meegeleverde pagina gebruikt:


caption = "Webcam"
link = "inc/wsWebcamPage.php"
/>


3.2 U verandert dan de lokatie van het script (link) naar


link = "_my_scripts/naam van uw script.php"


maar ik blijf de statische beelden houden en ik wil juist als men op de webcam knop klikt de live beelden .

op mijn oude template werkte het wel zie hiervoor http://www.pd3lkn.nl/weather2old/index.php


vast bedank voor eventuele oplossingen
Door wvdkuil
#67297
probeer eens het script in _my_scripts/ de naam te geven wsWebcamPage.php en geen antenna.php

Wim
Door PD3LKN
#67298
zo was ik begonnen Wim maar geeft het zelfde resultaat
Door wvdkuil
#67299
Dit heb ik in de wsMenuData.xml

Code: Selecteer alles
   <item    nr      = "wsWebcamPage"  show    = "webcamPage"
      caption = "Webcam"
      link    = "_my_scripts/wsWebcamPage.php"
   />   

Als ik het pijltje klik krijg ik mijn voor een van de gebruikers aangepaste webcam test-pagina .
Zie screenshot

Ik kan niet zien wat er bij jou fout gaat, alleen dat dat het hier met testen goed gaat.

Sorry, Wim
Bijlagen
webcam-5615d2e91821e0216f66b32e646c61af.jpg
webcam-5615d2e91821e0216f66b32e646c61af.jpg (61.11 KiB) 2871 keer bekeken
Door PD3LKN
#67306
Hoi Wim
ik ben er nog even mee bezig geweest er stond een uitroep teken in plaats van het groene pijltje
heb de hele template opnieuw aan gemaakt en de config opnieuw door lopen
ik heb nu wel weer dat groene pijltje maar als ik daar op klik dan krijg ik allen een grotere webcam afbeelding te zien maar nog steeds de jpg file en niet de webcam stream misschien kun jij eens op mijn pagina kijken wat er mis is?
Door wvdkuil
#67307
PD3LKN schrijft:
Hoi Wim
ik ben er nog even mee bezig geweest er stond een uitroep teken in plaats van het groene pijltje
heb de hele template opnieuw aan gemaakt en de config opnieuw door lopen
ik heb nu wel weer dat groene pijltje maar als ik daar op klik dan krijg ik allen een grotere webcam afbeelding te zien maar nog steeds de jpg file en niet de webcam stream misschien kun jij eens op mijn pagina kijken wat er mis is?

Als er op het groene pijltje geklikt wordt wordt de menu keuze
http://www.pd3lkn.nl/weather2/index.php ... #data-area
uitgevoerd. Niet meer en niet minder.

Als je in je menubestand kijkt staat daar
item nr="wsWebcamPage" show="webcamPage" caption="Webcam" link="inc/wsWebcamPage.php"
Dus het script wat uitgevoerd wordt bij die menukeuze is inc/wsWebcamPage.php

Als we dat script bekijken http://www.pd3lkn.nl/weather2/inc/wsWeb ... p?sce=view
zien we dat dat het standaard script is wat een plaatje afbeeldt van iedere webcam die aanwezig is.

===

Als je dus een eigen script hebt wat uitgevoerd moet worden:
1. plaats dat script in de map weather??/_my_scripts/
2. geef dat script de naam wsWebcamPage.php
3. Pas de link in het menu bestand aan naar link="_my_scripts/wsWebcamPage.php"
Dan wordt voortaan jouw eigen script uitgevoerd als er op bij een webcam plaatje in de zijkolom op het groene pijltje wordt geklikt.

Succes, Wim


=== @ALL achtergrond informatie: Wat doen die kleine symbooltjes

Voor alle groene pijltjes geldt => meer informatie via nieuwe menu keuze die automatisch wordt geladen
Voor all (i) symbooltjes geldt => extra informatie wordt getoond maar op dezelfde pagina
Ook zijn er wereldbolletjes mogelijk. Die staan wel in het menu maar die laden een pagina buiten de template. De bezoeker is dus weg van je site als hij/zij op een dergelijk menu item klikt.

De menukeuzes voor de groene pijltjes hoeven niet fysiek in het menu te staan, ze kunnen op hide = yes gezet worden. Dan zijn ze wel actief maar kunnen niet via het menu gestart worden.

Bij de webcam/regenradar/onweer is het groene pijltje in de meeste gevallen overbodig en kan via de settings uitgezet worden. Er wordt dan alleen het (i) symbool afgebeeld.
Immers als je op het plaatje of de (i) klikt krijg je al een plaatje op de normale grootte. In veel gevallen meer dan genoeg en er wordt geen extra overbodige pagina geladen.

Maar als er veel meer informatie is, zoals een eigen webcam-feed, dan is het pijltje nuttig.

Wim
Door PD3LKN
#67308
super bedankt wim het werkt nu begreep je eerste uitleg niet helemaal maar nu is het me duidelijk ga nu testen of ik het voor mijn andere webcams ook zo kan maken
:laugh:
Door wvdkuil
#67309
PD3LKN schrijft:
super bedankt wim het werkt nu begreep je eerste uitleg niet helemaal maar nu is het me duidelijk ga nu testen of ik het voor mijn andere webcams ook zo kan maken
:laugh:


Neen, dat kan niet.

Er is maar 1 wsWebcamPage.php mogelijk
_my_scripts/wsWebcamPage.php wordt voor iedere webcam met een pijltje aangeroepen.

Dus als je voor meer dan 1 webcam een feed wil, moet je alle feeds in 1 script zetten.

Wim
Door wvdkuil
#67313
Ok, ik heb de scripts iets aangepast.

Er moet net zoals tot nu toe altijd 1 pagina zijn in het menu met de naam / script wsWebcamPage

Maar voor iedere webcam kan er ook een eigen pagina gemaakt worden met de eigen feed en toelichting.

Die pagina's en scripts heten dan wsWebcamPage1.php wsWebcamPage2.php enzovoort.

Code: Selecteer alles
   <item    nr      = "wsWebcamPage"  show    = "webcamPage"
      caption = "Webcam"
      link    = "_my_scripts/wsWebcamPage.php"
   />
   <item    nr      = "wsWebcamPage1"  show    = "webcamPage"
      caption = "Webcam"
      link    = "_my_scripts/wsWebcamPage1.php"
   />   

Dus voor alle webcams wordt wsWebcamPage gebruikt, behalve als er een webcam is met het juiste volgnummer. Dus hoewel alle webcams in de zij-kolom een zelfde groene pijltje hebben kan de link voor iedere webcam verschillend zijn.

Het maximaal aantal webcams kan aangepast worden op regel 80 , staat nu op max 4;

Alle webcam pagina's kunnen zoals altijd uit het menu "verdwijnen" door er hide="yes' in te zetten

Je kunt dan bijvoorbeeld 1 pagina in het menu hebben met alleen kleine plaatjes van alle webcams tegelijk en dan na klikken op een plaatje de juiste feed voor die camera laden

Meer dan genoeg mogelijkheden, denk ik.
Bijlagen
(4.19 KiB) 203 keer gedownload