Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#68109
AenG schrijft:
Hallo Wim,

Ik heb de wsMos1 verwachting nu 24 uur getest , en het volgende viel mij op.

-Als je kijkt naar de eerste kolom van de verwachting. Die kolom waar als eerste de dag-verwachting wegvalt (20:30). Dan blijft alleen de nacht-verwachting staan. Deze verdwijnt dan in de ochtend om 08:30, en schuift alles een dag op.
De nacht-verwachting blijft te lang staan. Het zou het mooiste zijn als deze kolom al om bv. 00:00 verdwijnt.
Dat lijkt me niet zo moeilijk.
Op een vaste tijd kan niet omdat de .png wordt gecached.
Maar bijvoorbeeld wel: De eerste keer na 23:00 dat de .png wordt gemaakt

Een tweede optie zou zijn om de eerste kolom in zijn geheel al om 20:30 te laten verdwijnen. Je zit dan niet met het probleem van die ene nacht kolom die blijft staan.
Als Belgische Nederlander: "Nu breekt mijn klomp"
Dat betekent dus dat een incomplete dag wel gewoon mag vervallen? Hier is toch al veel over gediscussieerd.
Gelukkig zit de "array shift" er nog in, denk ik, en maak ik dit als optie.

-Verder viel mij op dat de aangemaakte tijd en datum de actuele tijd en datum is en niet die van de nieuwe verwachting van met.no
Ja daar heb ik mee zitten spelen. Er zijn twee tijden
1. wanneer de HWA-Mos verwachting is gemaakt, maximaal 1 uur oud
2. wanneer het mos-script de .png maakt, ook weer 1 uur cache tijd
Om de .png niet "te oud" te laten lijken gebruik ik liever de aanmaaktijd van de .png

-De datum staat nog in US format
Was me nog niet opgevallen. Zal er naar kijken hoe dat nu weer kan.

Gr. Geert

En bedankt voor je continue input.
Wim
Door wvdkuil
#68134
De laatste versie is aangepast met zoveel mogelijk wensen.
Extra instelling: De huidige nacht kan weg gelaten worden om 24:00 uur
Datum tijd: aangepast.

Tevens is de tabel versie op basis van de HWA xml wsMos2.php in de download bijgevoegd.
Extra instelling: Optionele toelichtende teksten voor Beaufiort en barometer trend

Wim
Door AenG
#68145
Hallo Wim,

Weet jij hoe het kan dat de 5 daagse verwachting de hele week 0mm neerslag weergeeft, terwijl het hier al de hele dag regent?

De nacht verdwijnt nu om 00:00 uur. Werkt dus goed.


Gr. Geert
Door wvdkuil
#68146
AenG schrijft:
Hallo Wim,

Weet jij hoe het kan dat de 5 daagse verwachting de hele week 0mm neerslag weergeeft, terwijl het hier al de hele dag regent?
. . . ingekort . . .
Gr. Geert
Voor alles NA vandaag:
Dit is de url om de HWA-xml op te halen =>
http://www.hetweeractueel.nl/includes/c ... rce=met.no
xxx is je security code.
Als je die xml ophaalt wordt de eerste regen verwacht voor de nacht van maandag 18 - dinsdag 19 juli om 06:00 uur.

Ook de metNo verwachting geeft dan pas weer regen, dus de omvorming metno=>hwa van Luc werkt correct.

De oude mos verwachting geeft voor morgen en overmorgen wel regen maar met een laag percentage.

Voor vandaag:
Ik weet niet waarom metno, en dus ook HWA er zo naast zit.

Wim