Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door amvih
#68086
Bedankt Wim.

Overigens zit volgens mij dezelfde fout (ontbreken float) ook in de mos.php en mos6.php?

gr.
Arie
Door wvdkuil
#68087
amvih schrijft:
Bedankt Wim.

Overigens zit volgens mij dezelfde fout (ontbreken float) ook in de mos.php en mos6.php?

gr.
Arie
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, is nu aangepast in de scripts en het download bestand is weer vernieuwd. http://leuven-template.eu/wsMos.zip

Groeten, Wim.
Door AenG
#68092
wvdkuil schrijft:
tjabine schrijft:
Bedankt Wim,

Kunnen we nog een oplossing vinden voor de wisseling van dag en nacht temperatuur?
Het schept wat verwarring dat de dag temperatuur dan links dan rechts staat.

Vriendelijke groeten Ron.

Daar is uitgebreid met Geert en deels met Luc over gediscussieerd.
Het probleem is dat de oude Meteoconsult verwachting de hele dag de "oude informatie" nog heeft. Er zijn immers maar twee verwachtingen per dag.

De truc die oorspronkelijk was ingebouwd was dehet enkele dagdeel weg laten als er nog maar 1 dagdeel voor de eerste dag was. De array-shift op regels 147-155 werd gebruikt. Dat heeft als nadeel dat er dan een groot deel van de dag geen verwachting over vandaag meer is.

De andere "oplossing" was om ook maar tweemaal per dag een HWA/Mos verwachting te maken, maar dan wordt de beschikbare vernieuwde / verbeterde informatie weggegooid. Ook niet zinvol.

Als alternatief heb ik wsMos gemaakt, de vakjes blijven op dezelfde plaats, de nacht wordt getoond als die er is. Maar daarvan is de layout weer wat drukker met de verticale lijn dwars door de nacht.

Dus je zou je huidige script ook zoiets kunnen laten doen. Als er alleen een nachtdeel is, maar 1 vakje en de dagkolom gewoon leeg laten

Code: Selecteer alles
WO|DO|VR|ZA|ZO|MA
DN|DN|DN|DN|DN|DN

en als er geen dag deel meer is ($dagnaam[0] <> $dagnaam[1]) de eerste kolom leeg laten
Code: Selecteer alles
WO|DO|VR|ZA|ZO|MA
 N|DN|DN|DN|DN|D 

Wim

Ik ben het met Ron eens.
Die oplossing van het leeg laten zou ideaal zijn. Dat opschuiven van dag en nacht geeft alleen maar verwarring.
Door wvdkuil
#68093
@tjabine
@AenG

Dan wordt het dus zo:


De verschillende mogelijkheden zijn:

Bij zowel een dagdeel als nachtdeel => start met dagdeel => goedgekeurd

Bij 1 dagdeel
=> vandaag overslaan => afgekeurd
of
=> voeg nacht vandaag bij volgende dag. Maar dan wisselen de blokjes => afgekeurd
of
=> bovenstaand voorbeeld, wel vandaag afbeelden maar alleen de komende nacht

Wim
Bijlagen
wsMos2_1.png
wsMos2_1.png (26.44 KiB) 2661 keer bekeken
Door wvdkuil
#68094
En zo ziet het eruit bij 8 dagen en met 2 dagdelen als start:



Dan blijft er volgens mij alleen nog als opmerkingen over:
1. de naam van het station optioneel
=> onverstandig i.v.m. het soms "lenen" van uw .php door een nabijgelegen station
2. de naam van het station helemaal bovenaan in donkere balk
3. rechts onderaan de tijd dat de verwachting is gemaakt, eventueel ook in donkere balk

Wim

EDIT: 2017-07-07 17:00 uur
Scripts aangepast met alle opmerkingen,
Test-code verwijderd en "productie" versie opgeladen http://leuven-template.eu/wsMos.zip

EDIT: link adres gecorrigeerd.
Bijlagen
(5.47 KiB) 187 keer gedownload
wsMos2_2.png
wsMos2_2.png (34.67 KiB) 2661 keer bekeken
Door AenG
#68095
Mooi gedaan Wim. Als we jou niet hadden.....
Ga het allemaal testen.

- naam van het station zou ik laten staan
- ik kan geen betere plek verzinnen
- datum en tijd rechtsonder zou handig zijn (optioneel). Dezelfde kleurstelling als de naam van het station. Dit om het zo rustig mogelijk te houden.

ps: linkje werkt niet. Heb daarom een andere genomen.

Gr. Geert
Door AenG
#68096
Hallo Wim,

Ik heb de verwachting op mijn website staan maar ik merk geen verandering.
De dag en nacht verschuiven nog steeds.

Gr. Geert
Door wvdkuil
#68097
AenG schrijft:
Hallo Wim,

Ik heb de verwachting op mijn website staan maar ik merk geen verandering.
De dag en nacht verschuiven nog steeds.

Gr. Geert
er zijn drie verschillende scripts. De oude indeling met verspringing is mos.php
De "Leuven" indeling met de streep" door de nachten is wsMos.php
De oude indeling zonder verspringing maar soms met een halve dag is wsMos1.php

Ik ben onderweg met alleen een iPad dus kan niet controleren welke je op je site hebt staan,

Wim
Door AenG
#68098
wvdkuil schrijft:
AenG schrijft:
Hallo Wim,

Ik heb de verwachting op mijn website staan maar ik merk geen verandering.
De dag en nacht verschuiven nog steeds.

Gr. Geert
er zijn drie verschillende scripts. De oude indeling met verspringing is mos.php
De "Leuven" indeling met de streep" door de nachten is wsMos.php
De oude indeling zonder verspringing maar soms met een halve dag is wsMos1.php

Ik ben onderweg met alleen een iPad dus kan niet controleren welke je op je site hebt staan,

Wim


Ik test nu de wsMos1.php. Ziet er fraai uit Wim.:)
Door AenG
#68108
Hallo Wim,

Ik heb de wsMos1 verwachting nu 24 uur getest , en het volgende viel mij op.

-Als je kijkt naar de eerste kolom van de verwachting. Die kolom waar als eerste de dag-verwachting wegvalt (20:30). Dan blijft alleen de nacht-verwachting staan. Deze verdwijnt dan in de ochtend om 08:30, en schuift alles een dag op.

De nacht-verwachting blijft te lang staan. Het zou het mooiste zijn als deze kolom al om bv. 00:00 verdwijnt.

Een tweede optie zou zijn om de eerste kolom in zijn geheel al om 20:30 te laten verdwijnen. Je zit dan niet met het probleem van die ene nacht kolom die blijft staan.

-Verder viel mij op dat de aangemaakte tijd en datum de actuele tijd en datum is en niet die van de nieuwe verwachting van met.no

-De datum staat nog in US format

Gr. Geert