Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jeroenzwart
#68486
amvih schrijft:
Hoi Jeroen,

Ik ervaar die verschillen absoluut niet.
Ik heb even de laatste 4 maanden naast elkaar gezet en zie op een paar tienden na geen enkel verschil. Die tienden van verschil zit hem vaak in de omrekening van kph naar mph en dan weer terug naar kph, hetzelfde geld voor de neerslag, eerst van mm naar inch en dan weer terug naar mm.

1e kolom windvlaag WU, 2e kolom eigen meting windvlaag, 3e kolom neerslag WU, 4e kolom eigen meting neerslag.

sep--46--46--25--24.8
aug--40--39.7--62.1--62
jul--48--48.1--54.5--54.8
jun--46--46--89.4--89.2


Ik upload via WsWin en jij via VWS, misschien zit daar dan een verschil in?
De tabel op de website van WeatherUnderground van mijn weerstation klopt ook met mijn eigen gegevens.

Geen idee zo wat er mis is bij jou?

gr.
Arie


Hoi Arie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook geen idee vandaar mijn melding. Misschien dat er iets zit in het uploadformaat van VWS, maar zou ik vreemd vinden. Temeer voor het incident de gegevens wel correct werden weergegeven. Die windstoot van 91 km/h is een opvallende, en is me ook steeds opgevallen dat deze in het overzicht correct werd weergegeven, tot het incident dan uiteraard. Misschien heeft Wim hier wel een verklaring voor? En als het iets met uploadformaat, dan verwacht ik ook dat er meer mensen last van moeten hebben, ik zal immers niet de enige zijn die VWS daarvoor gebruikt.

Groet, Jeroen
Door jeroenzwart
#68511
jeroenzwart schrijft:
Hoi Arie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook geen idee vandaar mijn melding. Misschien dat er iets zit in het uploadformaat van VWS, maar zou ik vreemd vinden. Temeer voor het incident de gegevens wel correct werden weergegeven. Die windstoot van 91 km/h is een opvallende, en is me ook steeds opgevallen dat deze in het overzicht correct werd weergegeven, tot het incident dan uiteraard. Misschien heeft Wim hier wel een verklaring voor? En als het iets met uploadformaat, dan verwacht ik ook dat er meer mensen last van moeten hebben, ik zal immers niet de enige zijn die VWS daarvoor gebruikt.

Groet, Jeroen


De verschillen zijn nog steeds aanwezig. Opvallend is dat de neerslagverschillen opgetreden zijn op de dagen dat er geen (of minder) data in het overzicht zichtbaar was, namelijk op 15 en 28 september. 28 september geeft in het overzicht 8,1 mm, terwijl er volgens mijn weerstation die dag geen neerslag is gevallen! Ook niet volgens mijn officiële KNMI-station. Overige gegevens komen gewoon met de database van mijn weerstation overeen. Ik kan me zodoende niet aan de conclusie onttrekken dat e.e.a. is veroorzaakt door de wijzigingen in database van WU. Wim, weet jij wie en hoe we moeten benaderen om dit aan te kaarten bij WU?

Groet, Jeroen
Door jeroenzwart
#68776
En weer is de database van WU niet up-to-date. Na 16 november worden de gegevens niet meer getoond in de database. De grafieken op de WU-site zijn echter wel up-to-date. Er zit dus blijkbaar toch iets niet goed in de vertaalslag naar de Leuven templates. Tevens geeft de database nog steeds de onjuiste extremen, zoals eerder gemeld. Ik hoor graag hoe dit opgelost kan/gaat worden.

Groet, Jeroen
Door WSParkstad
#68777
Hallo Jeroen,

Afgelopen weken is het nog enkele keren niet correct geweest en dan kijk je nog eens en dan staat die weer goed, denk zelf dat dit niet een Template ligt maar aan WU zelf.
Heb ook geprobeerd met de cache maar maakt niks uit.

Gewoon eventjes afwachten denk ik.

Marcel.
Door wvdkuil
#68778
jeroenzwart schrijft:
. . . ingekort . . .
Er zit dus blijkbaar toch iets niet goed in de vertaalslag naar de Leuven templates.
. . ingekort . . .
Groet, Jeroen

De schuld leggen bij programmeurs van de scripts die je gebruikt vind ik echt niet kunnen, en nu zeg ik dat nog vriendelijk.

Er zijn tientallen bronnen waar je kan lezen dat WU voortdurend grote problemen heeft. Kijk eens op de Amerikaanse forums. En kijk eens op de websites van andere script gebruikers.

Jouw eigen website toont WU gegevens op minstens drie pagina's:
de tekst WU historie http://www.weerstationsiebengewald.nl/w ... s=M&mode=4
en de kleurtjes historie http://www.weerstationsiebengewald.nl/w ... ts&lang=nl
en de WU-Graphs grafieken historie http://www.weerstationsiebengewald.nl/w ... =900&h=350

Deze drie pagina's tonen gegevens tot 16 november. En voor jouw informatie: deze drie pagina's komen oorspronkelijk van drie totaal verschillende programmeurs. En alle versies van deze pagina's, zowel stand-alone als in twee templates, tonen dezelfde ontbrekende gegevens.

Maar OOK als je naar je eigen stationspagina bij WU gaat en daar de maandgegevens opvraagt:
https://www.wunderground.com/personal-w ... 120/mmonth
zie je dat die tabel maar tot 16 november gaat.

De andere manier om de gegevens op te halen voor jouw station, ook weer tot 16 november:
https://www.wunderground.com/weathersta ... hspan=year

Tenslotte, alle HomeWeatherTemplates kunnen ook de maand november ophalen en ook daar is alles er maar tot 16 november.

Dus als je volgende keer wilt wijzen naar 1 programmeur, doe dan eerst wat onderzoek.

Wim

P.S.
jeroenzwart schrijft:
. . . ingekort
Ik hoor graag hoe dit opgelost kan/gaat worden.
Groet, Jeroen

Misschien door zelf eens een script te schrijven en als het werkt aan anderen ter beschikking te stellen?
Door Jan2855
#68789
Zojuist gezien dat de WU-historie van mijn weerstation weer werkt zoals het hoort. Alles is nu bijgewerkt tot vandaag. :) Ik hoop dat dit voor iedereen zo is die getroffen is door het WU-historieprobleem.

Jan
Door wvdkuil
#68790
Jan2855 schrijft:
Zojuist gezien dat de WU-historie van mijn weerstation weer werkt zoals het hoort. Alles is nu bijgewerkt tot vandaag. :) Ik hoop dat dit voor iedereen zo is die getroffen is door het WU-historieprobleem.

Jan


Inderdaad :)
Door WSParkstad
#68791
Klopt en zo gaat het al een tijdje, dan werkt het weer voor enkele uurtjes of enkele dagen en dan ligt het er weer eventjes eruit, ligt echt aan WU.

Hoop dat het nu ook zo blijft maar zoals al beschreven is heeft WU de laatste maanden probleempjes en dat zal weer te danken zijn aan het vernieuwen van hun service en website.

Zo ook last ondervonden wat betreft de webcam beelden, dan werkt het en dan weer niet en heb geleerd rustig afwachten.

Zou er echt iets veranderen dan neem van mij maar aan dat de programmeurs echt wel mee veranderen en daar mijn lof voor.
Door jeroenzwart
#68795
wvdkuil schrijft:
De schuld leggen bij programmeurs van de scripts die je gebruikt vind ik echt niet kunnen, en nu zeg ik dat nog vriendelijk.

Er zijn tientallen bronnen waar je kan lezen dat WU voortdurend grote problemen heeft. Kijk eens op de Amerikaanse forums. En kijk eens op de websites van andere script gebruikers.


Wim, jammer dat je dit zo negatief interpreteert, want zo bedoel ik dat echt niet! Ik gaf slechts aan dat er blijkbaar iets niet goed zat in de vertaalslag tussen WU en de templates. Ik ben me zeer bewust van de problemen bij WU en kan me zodoende juist voorstellen dat je mogelijke veranderingen niet voor kunt zijn. Ik ben juist blij met de programmeurs en verwijt hen niks! Ik had slechts de bedoeling aan te geven hier nog eens naar te kijken omdat het mogelijk (door veranderingen bij WU) fout ging. Inmiddels is mijn overzicht ook weer compleet en lag het niet aan de 'vertaling'. Des te beter, dat scheelt mensen weer 'uitzoekwerk'.


wvdkuil schrijft:
jeroenzwart schrijft:
. . . ingekort
Ik hoor graag hoe dit opgelost kan/gaat worden.
Groet, Jeroen

Misschien door zelf eens een script te schrijven en als het werkt aan anderen ter beschikking te stellen?


Dit vindt ik wel wat 'kort door de bocht' gesteld. Ik heb zelf onvoldoende kennis en tijd om hier iets mee te doen. Ik ben erg blij met de beschikbaar gestelde templates en waardeer dit zeer, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat als ik dan een probleem constateer, dat ik dit probleem voorleg aan degene die de templates gemaakt heeft. Je hebt mijn verzoek wellicht als 'dwingend' ervaren, maar er staat echt "kan/gaat", m.a.w. "gaat er iets mee gebeuren en wie kan daar iets in betekenen". Ik bedoel daar ook mee dat ik daar ook zelf mijn bijdrage in wil leveren, voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt.
Zo heb ik onder meer ook gevraagd wat ik kan doen aan het extremenprobleem (zie eerdere berichten in dit topic).Ik heb daar overigens nog geen antwoord op mogen ontvangen (= GEEN verwijt), maar ik hoop wel dat iemand daar iets meer over kan vertellen. Alvast mijn dank.

Mvg, Jeroen Zwart
Door jeroenzwart
#69226
Vandaag valt mij op in het dataoverzicht van WU dat het maandtotaal van de neerslag weer niet klopt. Het blijkt nu zo te zijn dat 28 januari 9,4 mm aan neerslag te zien geeft, terwijl er die dag geen neerslag is gevallen. Wat me eerder niet is opgevallen, viel me nu wel op: 28 januari had ik een korte storing in de verbinding tussen mijn weerstationPC en de Davis envoy (datalogger). De 9,4 mm is als piek zichtbaar op het moment dat de verbinding is hersteld. HetWeerActueel geeft echter net als mijn weerstation zelf dat er die dag geen neerslag is opgetreden. Ik vermoed nu dat eerdere verschillen in neerslag in het WU dataoverzicht op dezelfde manier zijn opgetreden. Ik begrijp alleen niet waarom een herstel in de verbinding voor extra neerslag zorgt in de WU-data. Heeft iemand enig idee waar dit door veroorzaakt kan worden? En weet iemand hoe ik de gegevens kan herstellen? Alvast bedankt.

Groet, Jeroen