Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door WSParkstad
#69781
Niels2a@hotmail.be schrijft:
Hoi Marcel!

Volgens Weather Display is er een 'hoog' risico op brandgevaar hier bij mij in de omgeving.
http://www.weerstationzoersel.be/weathe ... WD/fwi.htm

Het klopt wel dat ik beter nog de kleurcodes kan aanpassen zodat het beter overeenstemt met het plaatje.

Groetjes!
Niels


Hallo Niels, maar ik zie daar echt Low Moderate staan?
Groen en zwarte pijl op groen, dan zou die toch op oranje of rood moeten staan?

Groetjes,

Marcel.
Door Niels2a@hotmail.be
#69782
Aahja klopt inderdaad! Is deze avond opnieuw verandert omdat het natuurlijk vele koeler is dan deze namiddag. In de namiddag stond immers de pijl een hele tijd op 'high', op het blauwe vakje.. :)

Groetjes,
Niels
Door Snarf2000
#69783
Kleine opmerking.

Overdag High en in de nacht naar LoW?
Zolang er geen regen is gevallen is het gevaar voor brand nog steeds ruimschoots aanwezig.
Eén vonkje is genoeg om een heel bos in vuur en vlam te zetten.
Een lagere temperatuur in de nacht veranderd daar niet zo veel aan.

Daarom ben ik van mening dat je niet in de nacht van code mag wisselen.
De bladeren en grassen zijn nog net zo gevoelig voor brand als overdag.
MIsschien is de nacht nog wel gevaarlijker omdat het dan vaak rustiger is qua windsnelheid.
De kans dat iets smeulends vuur word, is nog steeds even groot of groter.

Frans
Door Niels2a@hotmail.be
#69784
Dankje voor de opmerking!

Normaal gezien was het inderdaad niet de bedoeling dat het naar 'low' gesprongen is maar ik had per ongeluk op WD op 'calculate' gedrukt waardoor de waarde herberekent werd aan het einde van de dag.
Daardoor zie je dat de waarde in de grafiek gedaald is terwijl dit niet de bedoeling was..
Ik ben nu bezig met het installeren van het programmaatje 'FWI calculate' om de pagina te krijgen zoals: http://www.weerstationkempen.be/templat ... mi/fwi.php :)

Groetjes!

Niels Spaenjers
Door roncpjovertoom
#69785
Hoi Wim,

Is er toevallig ook een Nederlandse website voor Regionaal brand risico?
Ik heb al lopen zoeken op de website van het knmi maar niet echt iets bruikbaars gevonden.

Ik heb het script ook op me leuven weer tamplate staan en het werkt goed zo te zien.
Door WSParkstad
#69786
roncpjovertoom schrijft:
Hoi Wim,

Is er toevallig ook een Nederlandse website voor Regionaal brand risico?
Ik heb al lopen zoeken op de website van het knmi maar niet echt iets bruikbaars gevonden.

Ik heb het script ook op me leuven weer tamplate staan en het werkt goed zo te zien.



Hallo Ron,

http://www.natuurbrandrisico.nl/

Misschien dat je hier iets aan hebt, sorry kon je naam niet zo snel zien.

Groetjes,

Marcel
Door WSParkstad
#69788
@All,

Goedendag,

Vraagje, ben aan het testen geweest om de temp en vocht en cbi weg te halen uit de informatie.
Echter na veel knip en plak werk lukt het mij niet.
Weet iemand hoe dit moet en ja een iemand zal het zeker weten maar nu de vraag aan de groep ;-)

Heb echt van alles geprobeerd, maar tevergeefs, wilde dit zelf oplossen.

Vriendelijke weer groet,

Marcel.


PS ik heb ook enkele andere FWi plaatjes gezien, echter wat ik zo vreemd vindt er is nog altijd waarschuwing terwijl ze alle normaal aangeven, die van Wim vind ik nog steeds het meest passen op de situatie zoals hier thuis is, ondanks regen is er nog steeds gevaar wel verminderd maar het zou dan 3 dagen moeten regen om geen waarschuwing uit te geven en de status van normaal.