Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Gerrit
#70873
Het is inderdaad weg nu.


Verder draait het nu mooi dankzij het mooie script van Wim.

Gerrit
Door WSParkstad
#70874
Gerrit schrijft:
Het is inderdaad weg nu.


Verder draait het nu mooi dankzij het mooie script van Wim.

Gerrit


Hallo Gerrit,

Ik zou graag eens willen kijken op je website, echter kan ik die nergens vinden omdat er nergens een link van je staat, zouden wij die link mogen weten, kan ik eens oplopen en gluren ;-)

Groetjes en fijn dat het nu werkt.

Marcel.
Door relin
#70875
Gerrit schrijft:
Ik heb het script aan de gang, nu wil ik de data rechtstreeks vanuit de sensor halen.
Dat lukt ook maar er komt ook een waarschuwing.

http://www.natuurrondleidingen.nl/weather28/index.php?p=mnu_aqhi_luft&lang=nl#data-area

Warning: file_get_contents(./data//data-esp8266-1285866-20180206.csv): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/vhosts/natuurrondleidingen.nl/httpdocs/weather28/_my_scripts/ws_luftdaten.php on line 693

Gerrit


Marcel, klik op het linkje in het midden van Gerrit zijn bericht ;)
Door Gerrit
#70876
Ik zou graag eens willen kijken op je website, echter kan ik die nergens vinden omdat er nergens een link van je staat, zouden wij die link mogen weten, kan ik eens oplopen en gluren

Groetjes en fijn dat het nu werkt.

Marcel.


Hallo Marcel.

Ik had dat nog nooit ingesteld, is nu gebeurt.
Alleen een zeer groot probleem :)
De naam van de site is te lang om in mijn profiel te zetten, je komt eerst op mijn algemene site, is ook mooi trouwens, je kunt dan zo naar de weersite klikken.
rechtstreeks is
www.natuurrondleidingen.nl/weather28

Gerrit
Door WSParkstad
#70877
relin schrijft:
Gerrit schrijft:
Ik heb het script aan de gang, nu wil ik de data rechtstreeks vanuit de sensor halen.
Dat lukt ook maar er komt ook een waarschuwing.

http://www.natuurrondleidingen.nl/weather28/index.php?p=mnu_aqhi_luft&lang=nl#data-area

Warning: file_get_contents(./data//data-esp8266-1285866-20180206.csv): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/vhosts/natuurrondleidingen.nl/httpdocs/weather28/_my_scripts/ws_luftdaten.php on line 693

Gerrit


Marcel, klik op het linkje in het midden van Gerrit zijn bericht ;)


Ja nu staat er wel een bolletje Gerrit ;-)
Eerst nie, maar mooie site, toppie

Terug naar de topic.
Door Toulon7559
#70917
Uploaden naar Luftdaten is 1 aspect, maar lokaal met de data werken is ook interessant.
Wim's script is 1 approach.
Uitlezen/opslaan van een csv-file (zoals in de voorgaande berichten beschreven) is een andere methode om periodiek een data-overzicht op te halen.

Aangezien ik Domoticz i.c.m. Python toepas voor de Domotica hier in huis, zit ik te kijken hoe ik de direct actuele data te pakken kan krijgen, oftewel het laatste pakketje met meetwaarden van PM2.5, PM10, Temp en R.V.
Heeft iemand al een methode ontwikkeld/gevonden waarmee je eenvoudig, selectief die laatste, actuele data kunt uitlezen? Bijv. met een JSON-call?
Of is er ergens een XML-file waarin die data samengepakt zit?
Door hvd51
#70919
Via de aanroep van het interne IP-adres/data.json

krijg je de laatste data

Harm
Door petergroeneveld
#70928
Inmiddels ook aan het testen met het mooie AQ script van Wim. Gisteravond de mail van Luftdaten gekregen, dat was al na 1 dag dus niet lang hoeven te wachten :)
Mijn sensor met ID 9751 staat nu ook op de Luftdaten kaart.

Testen met sensor upload naar eigen server:
Saratoga template

Testen met data van Luftdaten:
Standalone

Testsite voor de mobiele telefoon met sensor upload naar eigen server:
Smartphone

Alles werkt perfect Wim!

Groeten,
Peter.
Door relin
#70930
Ik heb ook het script van Wim in gebruik. Data ophalen bij luftdaten.

Echter loopt er iets niet goed en het ligt niet aan het scrip, maar door het gebruik hiervan kwam ik er wel achter.

Soms staat er bij mijn api bij luftdaten http://api.luftdaten.info/v1/sensor/9799/ wel een bestand met data zoals hieronder.

[{"sensordatavalues":[{"value_type":"P1","value":"6.03","id":1709833776},{"value_type":"P2","value":"2.03","id":1709833777}],"location":{"altitude":"1.5","latitude":"52.001","longitude":"4.174","country":"NL","id":4939},"sensor":{"pin":"1","sensor_type":{"manufacturer":"Nova Fitness","name":"SDS011","id":14},"id":9799},"timestamp":"2018-02-12 17:39:40","sampling_rate":null,"id":788744624},{"sensordatavalues":[{"value_type":"P1","value":"4.73","id":1709849210},{"value_type":"P2","value":"1.63","id":1709849211}],"location":{"altitude":"1.5","latitude":"52.001","longitude":"4.174","country":"NL","id":4939},"sensor":{"pin":"1","sensor_type":{"manufacturer":"Nova Fitness","name":"SDS011","id":14},"id":9799},"timestamp":"2018-02-12 17:42:12","sampling_rate":null,"id":788751908}]


Maar regelmatig staat er alleen []. Ook valt mij op dat als er data staat er maar van 1 keer meetgegevens staan en niet de laatste 2.

Ik heb al opnieuw geflashed (versie NLbin) En een paar keer opnieuw opgestart.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Groet,

Remko
Door relin
#70931
Zie dat in mijn bericht wel twee tijdstempels heb :blink:
Heb alleen het stekertje van de stroom naar de usbkabel vervangen.

Mijn vrouw riep al: ga weer naar de website van die Chinees.

Als dit het is schiet mij dan maar lek.

We wachten af.


En helaas dit is het niet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11