Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door MeteoGrayan
#9258
Ik ben zojuist lid geworden. Ik gebruik vanaf 2001 een VantagePro met WeatherLink software vanuit mijn weerstation in Frankrijk. Ik liep al snel tegen de grenzen van WeatherLink aan en heb in de loop van de jaren een eigen pakket (in VB en Office VBA) geschreven waarin Weatherlink alleen als databron fungeert. Ik ben ook daar inmiddels wel een beetje op uitgekeken en denk nu aan de aanschaf van nieuwe software. Wat is daarvoor op dit moment de beste keuze? Of is dat zo'n vraag waarmee niemand uit de voeten kan? www.meteograyan.com
Door PScho
#9260
Bonjour,

Eerst compliment voor de fraaie website!

De software die al jaren zeer populair bij weerfreaks is, is die van Werner Krenn ( www.pc-wetterstation.de ) Demo is gratis en volledige versie is dertig euro. Krenn besteed dit aan eeen goed doel.

Is zowel in Duits/Engels/Frans etc. te draaien en kan goed met Vantagepro overweg.
Zeer vele eigen templates zijn mogelijk.

Succes!

Groet,
www,meteolosser.nl
Door Oxize
#9261
Daarnaast heb je nog WeatherDisplay. Zeer uitgebreid.

Ik zou gewoon wat demo paketten uitproberen. Van zowel pc-wetterstation en WeatherDisplay zijn er demo's.

success..
Door wthus
#9267
En Virtual Weather Station, die gebruik ik en draait naast Weatherlink mee.
Door MeteoGrayan
#9268
Bedankt allemaal voor de snelle reactie. Ik zal het advies opvolgen om alle drie genoemde paketten uit te proberen. Vind ik eigenlijk ook niet echt een straf. Ik zal uiteraard t.z.t. mijn bevindingen melden.

Nogmaals bedankt
Door huins
#9269
Nou ik vind het er heel uitgebreid uitzien en als de grafieken en tabellen allemaal automatisch aangemaakt worden, dan denk ik dat je met het huidige aanbod van weersoftware niet verder zult komen.
Hoog uit de live weermeters van Weather Display Live zou dan nog een aanvulling kunnen zijn. Maar verder zou ik de site zo laten als hij is (top).
Uit ervaring weet ik dat alle verandering, niet altijd een verbetering hoeft te zijn:unsure:
Door wthus
#9271
huins schrijft:Maar verder zou ik de site zo laten als hij is (top).[/quote]

Vind ik ook, mooie grafieken op de website en behoorlijk uitgebreid! Dat heb ik zelfs nog niet eens.
Door Meteo Simpelveld
#9273
MeteoGrayan schrijft:
Ik ben zojuist lid geworden. Ik gebruik vanaf 2001 een VantagePro met WeatherLink software vanuit mijn weerstation in Frankrijk. Ik liep al snel tegen de grenzen van WeatherLink aan en heb in de loop van de jaren een eigen pakket (in VB en Office VBA) geschreven waarin Weatherlink alleen als databron fungeert. Ik ben ook daar inmiddels wel een beetje op uitgekeken en denk nu aan de aanschaf van nieuwe software. Wat is daarvoor op dit moment de beste keuze? Of is dat zo'n vraag waarmee niemand uit de voeten kan? www.meteograyan.com


Goedemorgen,

Zover ik weet is geen enkel pakket welke alles in zich heeft wat je wil hebben.
Zelf werk ik met Weatherlink, WX-data en een eigen gebouwde applicatie. de eerste twee gebruik ik hoofdzakelijk voor meetgegevens en historie de laatste wordt gebruikt voor verwachtingen te berekenen en om te zetten naar een zoveel mogelijk begrijpelijke taal voor de doorsnee bezoeker.

Groet Bert
Door hjr
#9277
Hoi MeteoGrayan

NIET OVERSTAPPEN, dat wat jij hebt is toch perfect? Ziet er zeer goed uit!!! Als je er toch genoeg van hebt, mag ik dan jouw software? ;)

Henk Jan
Door MeteoGrayan
#9279
Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden! Het helpt beslist in de besluitvorming, maar ik zou wel graag zoiets als Live willen gebruiken en daarnaast zelf de mogelijkheid hebben om mooie dials in mijn eigen html pagina's te gebruiken. Op dit moment genereer ik alle grafieken automatisch vanuit een Access relationele database met behulp van Excel en die worden dan vervolgens als gif's gebruikt in de site. Ik heb helaas nog geen mogelijkheid gevonden om via die route ook een dial-widget te maken. Heeft iemand een leuk idee voor zoiets?