Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door vanappeven
Hallo allemaal,

Mijn naam is Twan en ik kom uit Roermond (Limburg). Al jaren heb ik interesse in het weer, maar sinds kort ben ik er veel actiever mee bezig.

Onlangs heb ik een Bresser 7-in-1 weerstation geplaatst in de wijk "ut Veldj" in Roermond. De metingen worden automatisch verwerkt op mijn eigen website, waar ik de actuele gegevens en historische grafieken laat zien. Het bouwen en verbeteren van die website is inmiddels een leuke hobby geworden.

Ik heb me aangemeld op Het Weer Actueel omdat ik graag ervaringen wil uitwisselen met andere weerliefhebbers en nog veel wil leren over weerstations, metingen en meteorologie.

Ik kijk ernaar uit om mee te lezen en af en toe mijn ervaringen of waarnemingen te delen.

Groeten,

Twan.

www.vanappeven.nl
Door Toulon7559
Hartelijk welkom!

In dit forum heel veel onderwerpen die je mogelijk info kunnen aangeven.
Met de aangegeven url kunnen we meekijken hoe jij het aanpakt,
maar uiteraard weten we niet wat je in de keuken doet,
en horen dat graag ......

Bresser7in1 (en FOSHK-collega's) is voor HWA-dataupload een interessante configuratie, want
- kan enerzijds worden gekoppeld voor diverse organisaties als WUnderground e.d. door/via de ingebouwde firmware.
- anderzijds zou via een CustomServer-interface een directe upload naar bijv. HWA moeten kunnen (maar is nog niet vertoond),
maar het manual is hierover niet duidelijk, dus vraagt empirische controle in de Setup of ergens achter een 'Advanced' zoiets verborgen zit.
- Het manual voor jouw configuratie is wel heel vaag/lakoniek over hoe je die interfaces instelt
met 'please refer to the HELP menu on ProWeatherLive.net.' en doorzoeken daar maakt het niet beter.