Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Overijse
#12185
Hoi,

Ik ben 35 en sinds maandag in het bezit van een WS 2350. Ik volg al geruime tijd dit forum anoniem en sinds kort ook als lid.

Op het ogenblik ben ik druk bezig met de beste opstellingsplaats te vinden voor mijn thermometer wat echter niet zo simpel lijkt te zijn. Op het ogenblik hangt hij op 1 m hoogte tegen een muur onder een terras, geen directe zonneschijn op de sensor dus. Dit lijkt op het ogenblik dan ook de beste plaats om afgeschermd te zijn van directe zon.

Voor de rest zal het hier een stads of tuinstation worden met als bijzondere eigenschap dat het gelegen is op een heuvelflank. Het station zelf staat ongeveer op 85 m hoogte, met vrij zicht zuidoost waar het op 200 m afstand nog maar 50 m hoog is. Richting noordwest klimt het echter nog verder tot een hoogte van ongeveer 100 m en dit op 100 m afstand.

Voila nu nog wat verder testen en configureren en binnenkort als alles zo goed mogelijk geconfigureerd is zal ik me dan ook aanmelden voor de metingen.
Door weermaarssen
#12188
Hallo overijse

Hartelijk welkom ,

Om je wat verder te helpen heeft het KNMI een handboek samengesteld waar een weerstation aan zou moeten voldoen zie: http://www.knmi.nl/samenw/hawa/

Wel een streng boekje en weinig weerstations zullen aan deze eisen voldoen.

Veel suc7 met je weerstation.

Groet,
Louis
Door weerzoetermeer
#12192
Hoi Overijse,

Welkom op het forum en succes met je weerstation!

Gr.
Thierry
Door Overijse
#12314
Hoi, thx voor de ontvangst hier.

Heb alvast het station aangemeld ook, na twee dagen uitvoerig testen en vergelijken en ziet er goed uit (al zeg ik dit zelf :P), enkel de wind blijft wat achter, maar is door de ligging weinig aan te veranderen denk ik.
Door Efjee
#16380
Hey Bert

Welkom:woohoo: , veel input en output gewenst.

grzt

Efjee
Door Meteonoord
#16383
Efjee schrijft:
Hey Bert

Welkom:woohoo: , veel input en output gewenst.

grzt

Efjee


Hi Hans,

Staat dit bericht misschien ook in de verkeerde topic ?

Groet,

Bert
Door weerzal
#16409
welkom op de hwa en het forum.
veel plezier.

groet rob.