Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door killroy
#14935
Ik ben van plan om volgende maand een professioneel weerstation aan te schaffen , weet nog niet helemaal welke , om weergegevens vanuit Twello door te geven , en om het op onze website ,welke ik al beheer te plaatsen .De website is voor een biljartvereniging , welke sport ik fanatiek beoefen , evenals mijn vrouw .Ik ben ook geinteresseerd in goede adviezen m.b.t.de aanschaf van het station , maar ik overweeg een Vantage Pro . Oh ja de website is www.senvtwello.nl
groeten Roelof
Door Eckie76
#14937
Hallo Roelof,

een professioneel weerstation vind je hier niet. Dan zal je te rade moeten gaan bij het KNMI of een andere instantie.
Davis valt onder de categorie: Semi-professioneel.
Ondanks dat het supergoede weerstations zijn, hebben ook de Davis-stations wel hun beperkingen die het gebruik voor professionele doeleinden niet 100% geschikt maken.

Ik denk echter dat je voor jouw doeleinden meer dan genoeg hebt aan een Davis Vantage Pro, of een ander type.

Groet en veel succes met biljarten!
Door killroy
#14938
Zat ik ook aan te denken , heb al geinformeerd in Zoetermeer . Volgend weekend het hele weekend rogiofinales spelen , dus druk, druk ,druk .
Groeten Roelof
Door wsMaurik
#14956
Hallo Roelof,

Een VantagePro kan zeker genoeg voor je, ook die is er nog in verschillende versies.
Dick in Zoetermeer kan je er veel over vertellen en laten zien.

Neem bij je overweging ook mee hoe makkelijk/moeilijk het is om dingen op het net te krijgen. Dat is bij sommige stations wat lastiger of vereist andere software.
Software is zowiezo lastig want elk pakket mist wel een paar dingen helaas. Als je op de verschillende weersites rondkijk krijg je wel een aardige indruk.

In dit geval is een VantagePro een goed station want alle programma's ondersteunen het wel zo'n beetje. Daar betaal je dan wel wat voor.

suc6 (ook met biljarten)
nico