Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door zigterman
#16239
Hallo,
mijn naam is bert zigterman en sinds een jaar of acht bezig met het weer als zijnde nog een leuke hobby.
ik heb nog nooit aan het web gegevens geleverd maar ben bij wijze van proef begonnen met een gratis web site, er staan alleen nog maar twee banners.
ik meet sinds het begin met een ws 2300 sinds een jaar of vier met een vernieuwde wind meter met lepels.
nu wilde ik een nieuw weerstation aanschaffen dit ivm gegevens voor op het web.
mijn oog viel op de cresta wxr 815 lm maar , je ziet zo her en der wel erg veel commentaar op dit systeem ivm wegvallen van sensoren de ws 2800 lijkt me ook een leuk systeem als er ten minste meerdere temp sensors op aangesloten kunnen worden.
ik begreep ook dat dit exemplaar het zelfde is als de nieuwe primus van tfa maar dat deze dan toch wel 50 euro duurder is.
ik wil deze gelegenheid dan ook direct graag gebruiken om een aantal tips binnen te krijgen.
ik heb tr eigenlijk nooit problemen met de ws 2300 gehad ! alleen de soft ware is vind ik niet erg duidelijk ( heavy weather e.d )
Mvg bert
B)
Door weerzal
#16241
Welkom op HWA en forum,

Zelf gebruik ik een tfa nexus en bij mij valt het wel mee met de uitval.
Maar op het forum is er genoeg over te vinden zelfs over het knutselen van een antenne.
Dus dat gaat helemaal goed komen.

Veel plezier groet Rob.
Door MarTan
#16242
Hallo bert en ook welkom op het forum en HWA.

Netzoals Rob maak ook ik gebruik van de TFA nexus Pro.
Deze heb ik aangesloten op de computer voor het internet (met het programma wswin)
Voor de woonkamer heb ik nog een TFA sinus staan alleen die kan niet op stroom en eet leterlijk batterijen.
Voor het wegvallen heb ik externe antennes gemaakt voor zowel de ontvanger als de zenders. Geen problemen meer sindsdien. Maar zoals Rob het al aangeeft staat het forum hier vol mee.
Het blijft eenmaal een gevoelige frequentie die 433 mhz anders toch naar de 868 MHZ maar dat is inderdaad een stuk duurder.
Het is maar om het even.

Martijn
Door zigterman
#16252
ben ik vrij vaak klopt
op de seedune weg alwaar ook een zeer mooie land rover lightweight rijd.
gr bert
Door jdew
#16256
en waneer er een beetje wind staat krijg je allemaal besjes in tennnnt.
hoe gaat het met de upm weerstation? ik heb voor op schier ook weer een nieuw weerstation gekocht.
Door Weerstation Kaatsheuvel
#16285
Goedenavond Bert,
Welkom op het HWA forum.

Groet,
Hans :)