Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Bertus
#17941
Goedemiddag iedereen,

Na lang meekijken heb ik toch de stap gewaagd om actiever dit forum te bezoeken.
Ik ben al jaren weerenthousiast. Ik ben zeker geen expert. Door meelezen leer ik wel steeds bij.

Ik heb al zo'n 4 jaar een WS3600 in bedrijf. Sinds een jaar nu ook een WMR200.
Over het eerste ben ik heel enthiousiast. Over het tweede duidelijk minder.

Ik zit wel met tijdgebrek, door een combinatie van een drukke baan en veel hobby's.
Naast het weer ook timmeren, modelbouw en klokken repareren. Maar met name als het spannend wordt in de winterperiode zit ik veel achter de computer de situatie te volgen.

Ik heb geen aparte computer draaien voor de weerstations. Dat betekent, dat ik afhankelijk ben van de kwaliteit van de datalogger. De La Crosse WS3600 vereist een seriele poort. Omdat de WMR200 een USB-poort faciliteert heb ik die uiteindelijk aangeschaft voor mijn nieuwe computer. Ik bleek het beste WeatherDisplay als software te kunnen gebruiken. Om die combinatie ingeregeld te krijgen bleek echter een hels karwei en zeer tijdrovend, mede door het ontbreken van goede handleidingen. En het functioneert nog steeds niet goed. De verbinding tussen de WMR en WeatherDisplay is in hoge mate instabiel. Het is me niet mogelijk gebleken om consistente reeksen met data te verzamelen.

Ik zal t.z.t wel enige vragen stellen m.b.t. die problemen. Door het experimenteren het afgelopen jaar heb ik wel het een en ander aan ervaring opgedaan. Misschien dat ik daar anderen weer mee op weg kan helpen.

met vriendelijke groet,
Bertus
Door petergroeneveld
#17942
Welkom Bertus,

Tijdgebrek hebben we allemaal wel, maar om je vragen te beantwoorden daar maken we op dit forum wel even tijd voor! ;)
Door Christian
#17953
Welkom Bertus, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat het niet aan de WMR ligt maar aan je Weather Display-software. Ik heb ook de WMR-200 en Weather Display en het draait al sinds september 2008 (op een paar foutjes van mijzelf na) vlekkeloos!
Door Bertus
#17957
Hallo Christian,

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik verzopen ben in Weather Display.
Ik wil eerst even beter ontdekken hoe het allemaal gaat hier op het forum, (Ik heb tot nu toe wel veel gelezen, maar me nog niet druk gemaakt over de methodiek van onom dan op een logisch manier wat vragen te kunnen stellen.
Ik zag al uit reacties, dat het niet direct op, prijs gesteld werd om in het voorstelonderwerp vragen te stellen, omdat daar de diverse onderwerpen voor beschikbaar zijn.
Maar ik kom er zeker op terug en zou je dankbaar zijn, als je me dan wat tips zou kunnen verstrekken.

met vriendelijke groet,
Bertus
Door hjr
#17962
Hallo Bertus,

Welkom op HWA en succes met de worsteling met Wdisplay. De aanhouder wint!!

gr Henk Jan
Door wslangerak
#17963
Bertus welkom!

Wat de methodiek van het posten betreft: zoals je hebt gezien zijn er verschillende catgeorieën. Als je een vraag hebt die specifiek gaat over jouw type weerstation is het duidelijk waar je de vraag moet stellen denk ik. Waar de onduidelijkheid misschien zit is als je een vraag hebt en je weet niet precies waar de "fout" zit: in je hardware of je software. Dan gok je gewoon op de categorie waar je zelf verwacht dat de oplossing gevonden zal worden.

En je wordt heus niet "bestraft" als je een keer een vraag in een misschien niet perfecte categorie stelt. De moderatoren kunnen een vraag altijd verplaatsen. Vaak komt pas na een paar reacties duidelijk naar voren in welke categorie de vraag uiteindelijk het meest past. Dan wordt-ie wel verplaatst.

Dus... gewoon vragen! En als je WD gebruikt of wilt gaan gebruiken zullen we er gezamenlijk best uitkomen.

Groeten en succes!