Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door pantarhei
#23489
Hallo weer-enthousiasten,bij deze wil ik me als (nieuwe) voorstellen. Mijn naam is Ruud Megens ben 63 jaar en woon in Geleen (oost) Ik ben al een tijdje als bezoeker op deze leerrijke site. Sinds kort in het bezit van het weerstation; TFA Primus IT+ 868 MHz (WS2800)draadloos usb Je leest hier wel iets over de TFA-Nexus maar niets over dit type zijn er hier misschien W.-liefhebbers die eenzelfde exemplaar in hun bezit hebben en de ervaring hiermee ?
Heb op de regenmeter na alles geïnstalleerd en met de vergelijking van Meteo Beek geeft hij redelijk gelijke gegevens door. De thermo-hygrometer heb ik inclusief de kunststof-afdekking (weerhut) in een houten weerhut geplaatst Geheel wit van kleur op 2 meter boven de grond deze staat in een stadstuin dus niet zo vrij als zou moeten. de Windsensor/meter staat op 4,50 hoogte ongeveer 5 meter vanaf de woning. De regenmeter wil ik binnenkort ook zijn plaats gaan geven. Ik hoop hier (op het Weeractueel) even enthousiast als de meeste van jullie te worden en natuurlijk als beginneling veel te leren door regelmatig iets te vragen. Mijn eerste vraag is; Bij het weerstation werdt HeavyWeather als software geleverd ik vind de naam heavy wat erg hoog gegrepen en probeer op het moment WSWin uit die helaas allen uitleest via HeavyWeather. Zijn hier misschien tips te geven?
Mvg. Ruud
Door WeerstationGraveNL
#23491
Ruud, van harte welkom en veel succes met de weerhobby.
Het weer is van alle leeftijden, dus dan zit je hier altijd goed :D
Ik heb helaas andere apparatuur, maar er zullen er zeker zijn die je met raad en daad bij kunnen staan.
Door Mike
#23495
Welkom Ruud op HWA, ook ik gebruik andere app. en software, maar misschien dat die gebruikers nu nog op het strand liggen ;) en jou wellicht snel kunnen helpen.
Door Hansy
#23506
Hoi Ruud
de groeten van oppe ruiver,
ook ik heb andere app:
maar ik weet zeker dat je hier altijd geholpen wordt,
ik zal zeker een paar keer het weer in geleen volgen en met dat van ruiver vergelijken
GR: HANS
Door GosZk
#23512
Hallo Ruud,

Ook ik heb ander apparatuur maar wil u ook welkom heten op het forum en veel plezier wensen met het uitoefen van onze hobby :)


Groeten,
Gos
Door kees ws middelburg
#23517
Hoi Ruud

Van harte welkom op het forum

Je moet zowel heavy weather als WS win tegelijkdraaien op je pc
Ws win zal de gegevens uit heavyweather halen.Bij WD en VWS werkt dat ook zo.
Al ken ik WS win dan niet zal ook wel zo zijn denk ik.De progamma's halen hun gegevens uit de history.dat van heavy weather
Je moet even rondkijken in WS win maar er staat vast ergens dat je kan aan vinken voor heavy weather en de plaats op geven waar de 'dat' files staan.
Succes ermee.

Grt Kees
Door pantarhei
#23566
Hallo Kees,

Bedankt voor de informatie. Ik heb al een begin met WSWIN gemaakt en tot nu toe werkt het redelijk. Erg belangrijk is zoals je vermelde het invoeren van 'history.dat'
nogmaals bedankt. En ook alle welkom-wensers na mijn even voorstellen. Zeker niet te vergeten "Hansy Oppe Ruiver" voor jou als waerspreuk: "Rupt de houtdoeëf door alles haer den krieége we 't sjoonste waer"

Mvg. Ruud