Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door eugel
#63627
Sinds vanmiddag werkt de windmeter van davis niet goed meer. Windrichting werkt wel, windsnelheid niet.
Zodra het weer het toelaat gaan we het mastje laten zakken en eens kijken wat het probleem is.
Voorlopig dus geen windmetingen uit Hengelo gld.
Zodra het weer draait meld ik het hier.
Door eugel
#63629
Als het meezit wil ik vandaag of morgen de mast laten zakken. Reed relais kun je horen tikken. Wil ook hem ook doormeten met multimeter. Welke kleuren moet ik hebben?
Door eugel
#63643
Inmiddels reed een tik gegeven, en het draait weer.
Windmeter wordt er gezien de staat ook niet beter op.

Toch de kerstman maar eens benaderen met het advies voor een nieuwe windmeter onder de boom.
Door tinuz97
#63656
Weet iemand welke type batterij erin zit zo uit zijn hoofd? Mijne aan vervanging toe (davis windmeter)
Door Snarf2000
#63657
Hoi Tinuz.

Als je de Wireless transmitter bedoelt, deze is dan het zelfde als in de ISS.
CR 123 A
CR 123 mag ook. (Heeft minder capaciteit)

De windmeter zelf heeft geen batterij nodig. :laugh:

Gr Frans
Door eugel
#63683
Inmiddels hangt de nieuwe davis windmeter in de mast. Deze heeft een stuk minder weerstand wat betreft de windvaan en de cups.
Ben er tevreden mee.
De oude gaan we schoonmaken en eens van binnen bekijken.
Door nolversteeg
#63684
Hoi Marcel,

Wel met beleid, en hou de handleiding er bij. Dan kan je een spare of een extra windmeter over houden. de nieuwe windmeter zal van de reed geen last meer hebben, die werkt anders en als die stuk is, is die niet te repareren.
Succes ,
Groeten Nol
Door rjdrent
#63771
Mijn windmeter (VP2 bedraad) is ook al zo'n 2 maanden buiten gebruikt. De cups draaien wel, maar display geeft steeds 0 aan. Een paar weken geleden naar beneden gehaald en een tik er tegenaan gegeven. Toen heeft ie het weer een weekje gedaan, maar inmiddels alweer kaput. Als het binnenkort weer een beetje droog en rustig is gaan wij ook weer uit het zolderraam hangen om 'm nog eenmaal naar beneden te halen.

Ik vrees dat ik na 8 jaar echt toe ben aan een nieuwe windmeter...
Door SpeedyGJ
#63778
Na 8 jaar mag dat ook wel, in die tijd zijn er een hoop veranderingen aan toegebracht zoals een koperen punt, misschien nog wel de beste grootste verandering is toch wel dat de nieuwe windmeters niet meer over een reedswitch beschikt :) dus dat probleem ga je niet meer krijgen.