Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Wjans92
#65158
Hallo allemaal,

Vanwege een zeer onstabiele internetverbinding in Homoet, kan het zijn dat de data van mijn weerstation niet altijd up-to-date is. Ik hoop dat de problemen zo snel mogelijk zijn verholpen.

Wilfred Janssen
Door Wjans92
#65187
Het leven op het platteland is mooi, alleen de internetvoorziening is er verschrikkelijk slecht. Kortom, weerstation Homoet is weer offline, ik heb nog geen idee hoe lang deze storing ditmaal duurt... Hopelijk is station Homoet in de loop van morgen weer online!

Wilfred Janssen
Door Wjans92
#65319
Helaas ligt op dit moment het internet er alweer uit door een (interne?) storing. Of de router is de verbinding met de buitenwereld kwijt, of de router is opnieuw defect. Ik hoop dat de storing maar van korte duur is!

Wilfred Janssen
Door jeroenzwart
#65320
Al eens 4G overwogen? Zit momenteel in een verhuizing naar Siebengewald aan de grens met Duitsland. Ook daar is de "normale" internetverbinding zeer beroerd en zo traag als een slak. 4G lijkt voor mij het alternatief, de snelheid ligt zelfs hoger dan menig glasvezelverbinding! Helaas is de stabiliteit wel afhankelijk van de weersomstandigheden, maar langdurige uitval lijkt niet aan de orde. 4G is wel duurder en je bent gebonden aan een bundel: dus geen continue datastroom van gegevens naar de website meer, maar daar valt mee te leven...
Door Wjans92
#65322
4G is helaas geen optie. Ik heb er al naar geïnformeerd omdat onder andere Robin Mobile onbeperkt 4G gaat aanbieden. Echter is het zo dat 4G voor thuisgebruik is verboden (tijdelijk gebruik als hotspot is wel toegestaan, dus wanneer het om kleine hoeveelheden gaat.) Veder wordt bij thuisgebruik het abonnement afgesloten en heb je kans op boetes bij grote hoeveelheden dataverbruik via 4G als je het als thuisnetwerk gebruikt...
Door Oebele
#65326
Wjans92 schrijft:
4G is helaas geen optie. Ik heb er al naar geïnformeerd omdat onder andere Robin Mobile onbeperkt 4G gaat aanbieden. Echter is het zo dat 4G voor thuisgebruik is verboden (tijdelijk gebruik als hotspot is wel toegestaan, dus wanneer het om kleine hoeveelheden gaat.) Veder wordt bij thuisgebruik het abonnement afgesloten en heb je kans op boetes bij grote hoeveelheden dataverbruik via 4G als je het als thuisnetwerk gebruikt...


klinkt als onbeperkt "beperkt" 4G :huh:
Door Wjans92
#65327
Voor mobiel gebruik buitenshuis is het inderdaad echt onbeperkt (natuurlijk wel een bepaalde limiet, maar deze is zo hoog dat je er niet aan zult komen). Het gebruik als hotspot thuis is dus niet toegestaan helaas...
Door jeroenzwart
#65331
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "hotspot thuis", maar als het iets is van Robin Mobile dan zou ik KPN proberen. KPN heeft mij dit zelfs geadviseerd als beste oplossing! KPN is bovendien vanuit de overheid gezien verplicht om ieder huishouden binnen Nederland de mogelijkheid te bieden voor Internet...
En ja, je bent gebonden aan een bundel, in mijn geval 5Gb (daar start ik mee) of maximaal 10 Gb per maand. Niet heel veel, maar als je alleen je ruwe data naar de site stuurt dan gebruik maar een fractie daarvan...

Wjans92 schrijft:
Voor mobiel gebruik buitenshuis is het inderdaad echt onbeperkt (natuurlijk wel een bepaalde limiet, maar deze is zo hoog dat je er niet aan zult komen). Het gebruik als hotspot thuis is dus niet toegestaan helaas...