Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door weerstationhoogeloon
#65366
Weerstation Hoogeloon ligt er even uit. KPN heeft met een upgrade aan haar wijkcentrale afgelopen vrijdagochtend een foutje gemaakt, met als gevolg dat ik dit weekend niets meer heb: geen internet, geen bellen!
De bedoeling was dat ik overging van ADSL naar VVDSL; alles was in orde gebracht,de wijkcentrale aangepast et, etc. Maar vrijdagochtend om iets na 11:00 werd het letterlijk stil op de lijn. Zowel bellen als internet lag er uit.

Uiteindelijk kwam KPN er zaterdag achter dat er uberhaupt géén VVDSL mogelijk is! (ik zou te ver weg zitten van de centrale!) Maar toen was het al weekend. Vanmorgen (zondag!) is de aanpassing in de centrale weer terug gedraaid, maar nog steeds geen signaal.

Diverse telefoontjes heen en weer heeft tot gevolg dat a.s. dinsdagochtend een monteur langs komt, hopelijk werkt het dan weer.

Deze grote storing heeft er wel voor gezorgd dat ik dit weekend een heeele grote schoonmaak heb gegeven aan de apparatuur. Alle kunststof delen met een sopje afgedaan en de ISS voorzien van 2 nieuwe SuperCaps. Ook de Temp/Hum sensor is weer es vernieuwd, de Humidity ging een week geleden afwijkingen vertonen en deze werden met de dag erger. Snel bij Dick een nieuwe besteld en deze nu ook gemonteerd. Alles zou weer 100% moeten zijn voor de komende jaren. Dus dat is weer de positieve zijde van de medaille!

Hopelijk zijn we dinsdagmiddag weer in de lucht!

Gr. Remie
Weerstation Hoogeloon
Door weerstationhoogeloon
#65378
Hallo weervrienden,

alle problemen schijnen opgelost. Weerstation Hoogeloon is weer up-and-running!

Vanmorgen is de monteur van KPN langs geweest en constateerde inderdaad géén signaal.
Nu bleek dat tijdens de upgrade afgelopen vrijdag in de straatkast dat die monteur de kabel op een verkeerde aansluiting had gemonteerd :angry: !

Nu is alles weer goed en ben zelfs van down/up 3/0,5Mbit/s naar 12/1Mbit/s snelheidsverhoging gegaan! Dat is een hele verbetering, zeker hier op het platteland.

gr. Remie