Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door T.J.
#65486
Hallo Oebel.
Ik heb inderdaad even gegoogled en het is een driver probleem.
Daar ik een 2 in 1 pc heb zal ik evt nog een keer kunnen proberen door het toetsenbord gedeelte los te koppelen dan zal ik gebruik moeten maken van een sd kaartje daar ik niet genoeg ruimte op de c: schijf heb.
Ook heb ik het tool programma al geprobeerd, zelfde probleem....
Vooreerst blinf ik nog even bij Windows 8.1

Bedankt voor de informatie, Groeten Tjeerd
Door Toulon7559
#67630
Deze week upgrade gedaan van Windows7 naar Windows10, en tegelijk Weatherdisplay naar stand 10.37R Build79 gebracht.
2 Bijverschijnselen:
1) In Weatherdisplay blijven de solar-info van mijn omgebouwde thermometer op 0 staan, en ik zie nergens een mogelijkheid om dat aan te passen, omdat ik de koppeling voor solar naar een omgebouwde thermometer niet meer kan vinden.
Iemand een hint die me de weg wijst?
2) Enkele dagen goed gedraaid, maar sinds vanochtend heeft Windows10 de Com-port-instelling verzet en de interface 'gestoord' verklaard.
Ik gebruik een Profilic Serie<>USB-converter om mijn WS7000/WS2000-PC-interface uit te lezen.
Com-portnummer bijstellen is geen kunst.
Volgens Windows10 is het stuurprogramma op laatste stand.
Iemand een hint hoe ik die interface weer aan de gang krijg?
Door weerstationhoogeloon
#67636
Vijversenkoi schrijft:
T.J. als echt wil dat je hem toch wil installeren, dus niet via het logotje onderaan aan de rechterkant, moet je hem via een omweg installeren. Je doet dat via deze toel van Windows zelf: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 neem de juiste Windows versie, 32 of 64 bit, dauwlood het programmaatje en dat laat je zijn werk doen. Je kan kiezen de update of volledige versie maar daar heb wel een licentie nummer voor nodig, niet bij de update.


heb gisteren een poging gedaan om een W7 Ultimate desktop pc te upgraden.Logootje in de taakbalk staat er wel maar werkt niet, zelfs bovenstaande link wil geen upgrade doen!
Ik ben er achter gekomen dat automatische updates van Windows 7 ook al geruime tijd niet gebeuren. Als ik kijk naar update's dan staan er 10-tallen in de wachtrij, maar upgrade doet het niet. de %-ten in de voortgang lopen niet op.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt.

gr. Remie
Door osjohn
#67640
En kijk maar eens in de c root op

C:\\$Windows.~BT 5.72GB W10 staat er al in, om die te wissen zijn er truckjes voor nodig, hij is beveiligt.

Schandelijk van Microsoft.

Gr. John
Door Toulon7559
#67642
Heb blijkbaar nog geluk gehad dat na de Windows10-upgrade de seriële interface nog een paar dagen goed heeft gewerkt.
Een praktische oplossing blijkt bekend:
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 9c9ce87fcf
Is dus te wijten aan te enthousiaste upgrade door Windows10 van de driver-software naar de laatste stand, waarna een 'oude' profilic-interface niet meer werkt.
Door Toulon7559
#67660
;-) Pragmatische oplossing: deze Serie<>USB-omzetter voor mijn WS7000-PWS overgezet van de Windows10-PC naar de E3Box-server die Windows_XP gebruikt.
Voordeel: nu allebei mijn PWSen direct aan de server.
Nadeel: de ervaring dat deze Serie<>USB-omzetter soms problemen heeft met de PC-interface van de WS7000, op te lossen door de betreffende USB-interface te resetten (= PC-uit/aan). Wel eenvoudig, maar dus niet alles is winst bij koppeling aan 1 PC.