Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door weerzoetermeer
#66555
Beste Peter,

Inmiddels ben ik naar aanleiding van je verhaal ook eigenaar van een Pipo X9. Ik ben er zeer tevreden over. De Pipo werkt heel stabiel en heeft ogenschijnlijk geen enkele moeite met de software die hij moet draaien. Mijn oude PC koste toch nog zo'n 100 Watt. De Pipo vraagt ongeveer 6-7 Watt dus daar ben ik ook wel tevreden over. Op mijn Pipo staat Weatherlink, Weather-Display, Virtual-VP, Startwatch, WXSIM en nog wat kleine programmatjes. Bedankt voor de tip!

Gr.
Thierry
Door pb2rdf
#66593
Thierry,

Dit forum is er in mijn beleving voor om ervaringen en kennis te delen zodat een ander er ook zn voordeel mee kan doen.

Ik was al een tijd op zoek naar een ander alternatief voor mn PC, maar met een mini-PC heb je altijd nog een extern beeldscherm nodig.

De PIPO-X8, -X9 heeft alles, touchscreen etc, dus in principe geem externe randapparatuur nodig.
Zelf gebruik ik een extern een draadloos mini toetsenbord met minitrackbal.

Iedereen kiest voor zn situatie een bepaalde oplossing.

Veel suc6 met de PIPO-X9.
Door G. van Ee
#66813
Ik ben zins gisteren in het bezit van een pipo x9 vanavond bezig geweest om mijn weerstation over te zetten. Het werkt allemaal en het stroom verbruik zit onder de 4 watt. Nu blijkt dat mijn weerstation de monitor 2 is overleden. Ze zeggen toeval bestaat niet maar mijn buiten temperatuur gaat nu alle kanten op. Dus helaas zet ik mijn pipo x9 hier te koop aan. Op dit moment heb ik geen interesse om een ander weerstation te kopen.Ik heb er 134 euro voor betaald dus als er een liefhebber is dan hoor ik dat graag.

Groet, Gert