Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door weerstationhoogeloon
#68578
Hallo,

Weerstation Hoogeloon is voorlopig off-line.
De dtabase is corrupt, ik weet niet meer hoe ik hem moet herstellen, maar het zal een lange weg te gaan zijn.:angry:
....als het nog goed komt...,
Ik zie er momenteel geen oplossing.

Dus tot nader order is Weerstation Hoogeloon niet actief.

gr. Remie
Door Luc
#68580
weerstationhoogeloon schrijft:
Hallo,

Weerstation Hoogeloon is voorlopig off-line.
De dtabase is corrupt, ik weet niet meer hoe ik hem moet herstellen, maar het zal een lange weg te gaan zijn.:angry:
....als het nog goed komt...,
Ik zie er momenteel geen oplossing.

Dus tot nader order is Weerstation Hoogeloon niet actief.

gr. Remie
Volgens mij gebruik je weatherlink, toch?

Ik heb wel eens de indexen bestanden corrupt gehad. Deze kun je verwijderen en worden dan zelf opnieuw aangemaakt bij het opstarten. Probeer eens het volgende:

[ol][li]Weatherlink aflsuiten[/li]
De volgende 2 bestanden even weghalen (maak voor de zekerheid een kopie):
[li]- DataList.dat
- DataSets.dat[/li]
[li]Weatherlink opnieuw opstarten.[/li][/ol]

Succes.
Door weerstationhoogeloon
#68581
Hoi Luc,

nee, dat is het probleem volgens mij niet.
De upload voor Het Weer Actueel (en Awekas en CWOP) is weer actief vanuit WeatherLink.
WL doet braaf zijn werk: elke minuut een txt file uploaden naar mijn site.
die data wordt dan in de MySQL database gepropt en er worden vandaar uit een aantal berekeningen gedaan.

Het probleem is dat mijn complete MySQL database naar de knoppen is vanaf de 5e oktober, maar door tijdgebrek heb ik er vandaag pas de hele dag aan proberen te werken.
Bij updates krijg ik datums van 2031. Ik moet nu de database vanaf oktober 2016 tot 2031 leeghalen, met elke minuut een dataregel (1440 regels/dag)!!! Dit is een monnikenwerk. Ik gebruik nu HeidySQL, een tooltje voor databases, maar dat kan niet meer dan 1000 regels per 4 à 5 minuten verwijderen. Daar wordt je niet vrolijk van.
Daarna weer de maanden oktober en november 2016 handmatig per dag laten vullen vanuit de WeatherLink export functie naar de MySQL database.

....en dan hopen dat alles weer goed gaat als ik de autom. upload activeer.

Als het NIET lukt, ga ik effe niks doen:unsure: , en dan misschien maar géén eigen site meer.

Jammer is dat ruim 10 jaar aan data niet meer toegankelijk is voor de kijker.

Maar ja..., da's techniek en hobbie.B) Als het allemaal werkt, is het leuk, maar als het dan omzeep is, dan baal je echt verschrikkelijk.

Heb het even zo opgelost, zie: http://www.wxhoogeloon.nl

gr. Remie
Door Luc
#68583
Oké dat is idd een ander probleem.

Ik neem aan dat je gewoon een SQL query naar je database kunt sturen? Dan kun je toch ook alle records vanaf oktober 2016 verwijderen met één query?

DELETE FROM 'tabel_naam' WHERE 'datum_veld' > '2016-10-01'

Natuurlijk wel de juiste tabelnaam en datum veldnaam invullen. Eventueel eerst een select query om te kijken of je de juiste records gaat verwijderen:


SELECT * FROM 'tabel_naam' WHERE 'datum_veld' > '2016-10-01
Door weerstationhoogeloon
#68628
Luc schrijft:
Oké dat is idd een ander probleem.

Ik neem aan dat je gewoon een SQL query naar je database kunt sturen? Dan kun je toch ook alle records vanaf oktober 2016 verwijderen met één query?

DELETE FROM 'tabel_naam' WHERE 'datum_veld' > '2016-10-01'

Natuurlijk wel de juiste tabelnaam en datum veldnaam invullen. Eventueel eerst een select query om te kijken of je de juiste records gaat verwijderen:


SELECT * FROM 'tabel_naam' WHERE 'datum_veld' > '2016-10-01


...het vervolg...

Alle tabellen in de MySQL database zijn nu leeg vanaf 2016-10-01.
Er zitten geen spookwaardes meer in. Heb nog wel even zitten stoeien met de query regels.
de juiste query regel moet zijn:
SELECT * FROM tabel_naam WHERE datum_veld >= '2016-10-01'
DELETE FROM tabel_naam WHERE datum_veld >= '2016-10-01'

Luc, super bedankt voor de tips!

Nu verder met het opnieuw vullen van de database vanaf 2016-09-30 tot heden...

gr. Remie
Door Overijse
#68634
weerstationhoogeloon schrijft:
Luc schrijft:
Oké dat is idd een ander probleem.

Ik neem aan dat je gewoon een SQL query naar je database kunt sturen? Dan kun je toch ook alle records vanaf oktober 2016 verwijderen met één query?

DELETE FROM 'tabel_naam' WHERE 'datum_veld' > '2016-10-01'

Natuurlijk wel de juiste tabelnaam en datum veldnaam invullen. Eventueel eerst een select query om te kijken of je de juiste records gaat verwijderen:


SELECT * FROM 'tabel_naam' WHERE 'datum_veld' > '2016-10-01


...het vervolg...

Alle tabellen in de MySQL database zijn nu leeg vanaf 2016-10-01.
Er zitten geen spookwaardes meer in. Heb nog wel even zitten stoeien met de query regels.
de juiste query regel moet zijn:
SELECT * FROM tabel_naam WHERE datum_veld >= '2016-10-01'
DELETE FROM tabel_naam WHERE datum_veld >= '2016-10-01'

Luc, super bedankt voor de tips!

Nu verder met het opnieuw vullen van de database vanaf 2016-09-30 tot heden...

gr. Remie

Succes Remie
Door weerstationhoogeloon
#68716
De website http://www.wxhoogeloon.nl draait alweer een paar dagen;)
Ben blij dat het weer draait.

Minpuntje is dat Temp 2nd, Temp 3rd en ET in de database gevuld worden met constante waardes (respectievelijk 10.6, 1.2 en 3,30), terwijl de upload-file vanuit de weer-pc wel de juiste waardes heeft.
Ik weet nog niet waar het probleem zit, en of hoe ik het moet kunnen detecteren in de database, dus ga blijven zoeken.

Iemand enig idee of hoe je test-scripts kunt maken/downloaden voor MySQL databases?

gr. Remie
Door weerstationhoogeloon
#68750
Alles werkt weer zoals het hoort op www.wxhoogeloon.nl!

Het probleem van de database met de vreemde datum ophoging was verschillen in tijd notaties:(
OP de weer pc gebruik ik dd-mm-jjjj en op de laptop (mijn werk-pc) gebruik ik jjjj-mm-dd!

...en hiermee begon het probleem!

WL op de weer-pc maakt de upload bestanden aan met als datum notatie bijv 31-10-16.
(Hier is niks mis mee, de website en de database staan ook zo ingesteld).
Maar op mijn laptop, waarmee ik vanuit een 2e WL-versie de export files genereer, staat de datum notatie op bijv 16-10-31 !!! en dat ziet de database als 16 oktober 2031 :laugh: , en dat gaat niet werken! :S ...en voordat je dat gevonden hebt.

Dus een tip voor een ieder die met verschillende pc's werkt: zorg dat ALLE datum notaties gelijk staan.

Met dank aan René (ws Houten) en Luc (ws Kessel & Het Weer Actueel) voor hun hulp:)

gr. Remie

ohja, hier kan een slotje op.