Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door brugje
#74835
Tijdens de hevige storm vandaag is de regenmeter op tilt geslagen. zonder dat er regen viel gaf het een rate van meer dan 300 mm/h. dit heeft lange tijd zo aangehouden tot meer dan 800 mm regen. Gelukkig is mijn regenhoeveelheid hier op grijs gegaan. Ik zal morgen het dak op om te kijken wat er aan de hand is. Denk zelf aan dat er ergens vocht in een stekker verbinding zit. Laat mijn regen maar even op grijs staan totdat alles weer werkt zoals het hoort. regen hoeveelheid op de console gecleard. Groet Jan
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74836
Dank voor de duidelijke melding.

Je bent niet alleen:
een paar andere regenmeters gaven gister en vandaag ook dag- en maand-waarden die ze normaal niet halen …….
Mogen even niet meedoen tot ze weer waarden afgeven die lijken op die van hun buren.
Door brugje
#74942
In de dagen na de storing even het dak op geweest en alles bekeken. Heb geen afwijkingen in de hardware gevonden. Alles was van binnen droog en alle kabels waren goed aangesloten. Dus geen reden gevonden waarom mijn regen meter op tilt is geslagen. Nu alles enkele weken goed in de gaten gehouden maar de waardes die nu doorkomen komen ook overeen met wat er momenteel hier valt. Dus wat mij betreft mag hij van grijs af. Groet Jan
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74945
Brugje,

Met de dagwaarden is weliswaar niets bijzonders meer aan de hand,
maar de maandwaarde voor de lopende maand Augustus is door de uitschieter voor je station Ruurlo / ID=392 nog buitensporig en die kan ik niet correct bijregelen.
Om te voorkomen dat de maandwaardekaart 'verkeerd' is, blijft daarom tot 1 september de regensectie voor je station op grijs staan, en gaat pas dan weer op zwart.
Niet getreurd, want in je stationsstatistieken kun je wel altijd de individuele neerslagdagwaarden zien incl. die daguitschieter.
Door brugje
#75166
Hallo,
Ik zie mijn regen metingen nog steeds op grijs staan. Ook met de jaarwisseling is deze niet terug op zwart gekomen. Station Echtenerbrug ID:305
groet Jan
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#75167
Markering is weggehaald.

Geldt misschien voor meer neerslagmeters:
voor moderatie vaak moeilijk op afstand te zien of de melding weer OK is.
Indien aanleiding voor een correctie, meld je!