Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door meteo ten boer
#17150
Hoi ik heb een probleem met cumulus, ik heb net een nieuw weer station gekocht de vantage pro nu dacht ik kom die werkt ook met cumulus maar helaas wat ik ook in stel en doe hij reageert niet op het systeem. Heeft er iemand een uitleg voor me hoe ik dit moet en kan doen ?

mvg jan
http://www.meteotenboer.nl
Door SpeedyGJ
#17152
Heb je naast Cumulus ook nog andere programma's draaien? B.v WeatherLink / Weather Display.
Zo ja dan zul je eerst nog een programma downloaden genaamd VirtualVP. Met dit programma kun je tot 8 programma's verbinden met het weerstation :)
Door whozee
#17158
VPvirtual werkt helaas niet met Vista en W7
Door petergroeneveld
#17159
whozee schrijft:
VPvirtual werkt helaas niet met Vista en W7


Zelf heb ik VVP met Vista in gebruik. Ook met Windows 7 geprobeerd maar dat werkt op dit moment nog niet.
Door SpeedyGJ
#17160
Wie zegt dat hij met vista/W7 draait? :o
Door eugel
#17233
Draai hier met Win7. VirtualVp draait hier prima op. Cumulus ook. Wswin loopt ook onder win7 maar dan onder Compatibiliteitsmodus(winxp) Geeft af en toe problemen maar draait wel. Dit alles draait dus op een server met Win7 als een virtuele machine.
Heb je dus Win 7 dan kun je proberen het een en ander onder de Compatibiliteitsmodus te laten draaien.


Marcel.
Door wsMaurik
#17236
Ik gebruik ook win7ultimate, VirtualVP met Cumulus-1 en WeatherLink.
Installatie gaf GEEN problemen maar heb dat gedaan als admininstrator.

Volgens mij draait het systeem zeer stabiel, uptijden van meer dan een maand. Moet alleen de maandelijkse patchronde van MicroSoft zelf regelen ivm mogelijke herstarten. Ben daarom nu met StartWatch (zelfde maker als VPP) aan het experimenteren zodat dit ook automagisch kan gebeuren.


suc6
Nico
Door SpeedyGJ
#17238
Ik draai zelf XP, momenteel uptime van 6 dagen, moet wel zeggen dat tijdens de werkzaamheden van vorige week de PC even uit is geweest, kortom W7 of XP, maakt niet uit :)
Door meteo ten boer
#17286
Al met al ben ik ermee gestaakt krijg het programma niet aan de loop. Ik laat het dan ook maar voor wat het is.

mvg Jan
Door SpeedyGJ
#17288
Wel jammer gezien het een erg stabiel programma is :)