Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
#17289
meteo ten boer schrijft:
Hoi ik heb een probleem met cumulus, ik heb net een nieuw weer station gekocht de vantage pro nu dacht ik kom die werkt ook met cumulus maar helaas wat ik ook in stel en doe hij reageert niet op het systeem. Heeft er iemand een uitleg voor me hoe ik dit moet en kan doen ?

mvg jan
http://www.meteotenboer.nl


Jan, je heb perfect Wswin en Weatherlink draaien, dan heb je volgens mijn verwachting ook VirtualVP op je computer staan.

Dan moet Cumulus zonder problemen draaien, je kan hem instellen via de compoort en via IP.

John
Door meteo ten boer
#21659
Middag even weer terug komen op het onderwerp culumus, ik draai niet met vp ook dat werkt niet hier. Heb inmiddels culumus versie twee erop staan en is op zoek naar data al 24uur niet goed lijkt me ?. Waar het mij om gaat is bij culumus deel 1 als ik deze in stel op vantage dan krijg ik een error herkend hij dus niet, nu is er nog een optie door uit een bestand in je map weatherlink te laten kiezen, weet iemand welk bestand dit moet zijn ? hoop het lijkt me een mooi programma maar dan moet hij het wel doen.

Mvg: Jan Hooijer
meteo ten boer
http://www.meteotenboer.nl
Door Ninendal
#21668
Hoi,

Ik heb cumulus draaien zonder problemen... (Cumulus 2 is een alfa release en werkt bij mij ook niet -> veel features staan ook nog uit) Het enige nadeel is dat deze website dit nog niet ondersteunt.. Althans niet dat ik na kan zien. Wat is je probleem? Ikzelf heb een IP verbinding met mijn VP, poortnummertje instellen en IP adres van je VP en het werkt (bij mij dan)

Groet, Paul
Door Master
#21669
Wat voor datalogger gebruik je voor de Vantage, usb, of serial ?
Als je namenlijk de usb logger gebruikt, moet je in cumulus toch gewoon serial instellen.
Bij je logger zit een driver die dit converteerd van Usb naar serial.
Veel mensen maken de fout cumulus in te stellen op usb, en dat is niet goed.

Maar mischien is dit oud nieuws voor je en weet je dit al.
zo niet probeer dit dan eens.

sucses
gr Folkert
Door meteo ten boer
#21671
Hoi ik draai dus niet met VP omdat dit niet werkt of wil werken. Maar ergens in het midden van instellingen culumus kun je aanvinken en dan de map openen van weatherlink mijn vraag was dan ook wat of welk bestand moet ik hier neer zetten zodat culumus gaat updaten.

Mvg Jan
Door meteo ten boer
#21672
hij draait onder usb ik neem deze even mee dan hoor je me zo weer gaan testen
Door meteo ten boer
#21673
error 32701 verschijnt er nu onder vantage instelling helpt dus niet en culumus op serial gezet geen effect
Door Master
#21674
Dan zal je even moeten controleren wat voor com poort je datalogger gebruikt, en daarna op je pc kijken of deze poort door een ander apparaat in gebruik is.
Als dit zo is heb je een conflict, en zul je een van bijde moeten veranderen naar een andere compoort.

Ook zal je even de cumulus.ini moeten chekken, en kijken of de ingestelde poort overeenkomt met die in de ini.

COM 3 is de meest gebruikte poort door de datalogger.
Door meteo ten boer
#21676
ook geprobeerd stond op poort 9, heb de vantage laten zoeken op serial pakt ie niet reageerd alleen op usb begrijpelijk ook. En culumus wil op serial ook op poort 9 gezet wederom error zie hierboven
Door Master
#21677
Heb je deze Davis CP210X driver driver geinstalleerd ? want anders werkt het niet.

Deze foutcode hoort namenlijk bij de compoorten.