Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Ninendal
#21721
Hallo Allemaal,

Is er enig zicht op het ondersteunen van de data afkomstig uit Cumulus?

Groet,

Paul Leistra
Door SpeedyGJ
#21722
Hoe bedoel je? ik vat die vraag niet helemaal.

Cumulus slaat 2 dagen aan data op, voor dezelfde dag en de afgelopen dag. (b.v vandaag en gister). Er is dus geen history helaas, dat maakt dit programma wel ten nadeel.
Door tjabine
#21725
Ik denk dat hij bedoelt om de data via Cumulus aan HWA door te leveren?

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
#21726
Er is idd ondersteuning om de gegevens naar hwa te zenden. Hier zou een uitleg voor komen maar zie nog niks staan. Ben uiteraard wel benieuwd wanneer dit komt gezien ik cumulus nu voor de upload naar hwa wil laten opdraaien. De gaten in de grafieken wordt ik nu ook wel een beetje zat omdat wl soms gewoon blijft hangen. Enige nadeel is dat deze geen solar meet en wl dus wel weer.
Door Ninendal
#21728
Hallo,

Dat was inderdaad mijn vraag of HWA deze ondersteund of gaat ondersteunen. En wat betreft de historie... Per dag wordt de historie bewaard in een bestandje. Wat betreft solar, kijk ff op weerdebilt.nl..

Groetjes Paul
Door Luc
#21732
Ninendal schrijft:
Hallo Allemaal,

Is er enig zicht op het ondersteunen van de data afkomstig uit Cumulus?

Groet,

Paul Leistra
Cumulus wordt inderdaad ondersteund. Ik moest echter de handleiding nog toevoegen. Dit heb ik zojuist gedaan.

Zie http://www.hetweeractueel.nl/handleiding-cumulus

Mvgr,
Luc
Door SpeedyGJ
#21736
Dat is mooi! Nu nog effe wachten tot cumulus die solar mee neemt :)
Zijn er al mensen die hier al gebruik van maken?
Door gust
#21793
SpeedyGJ schrijft:
Hoe bedoel je? ik vat die vraag niet helemaal.

Cumulus slaat 2 dagen aan data op, voor dezelfde dag en de afgelopen dag. (b.v vandaag en gister). Er is dus geen history helaas, dat maakt dit programma wel ten nadeel.


Dag Gerrit-Jan,
Cumulus slaat alle gemeten waardes op in een tekst bestand, elke maand komt er een nieuw bestand bij. Als je alle bestanden archieveert is er een historie vanaf het
eerste meet moment.

groet,
Gust.
Door SpeedyGJ
#21794
Ah oke bedankt dat wist ik niet. Binnenkort maar eens even kijken.