Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door gust
#25503
Dag Robert,

ik ben zeer tevreden met Cumulus, het is niet zo populair in Nederland, misschien omdat tot voor kort uitwisseling met HWA niet werd ondersteund, en de gebruikersondersteuningin 't Engels is. Gebruikersondersteuning is prima vind ik.

Ik gebruik een eenvoudig weerstation, de Alecto ws-4000, daarmee werkt Cumulus uitstekend samen.

Cumulus slaat alle gemeten waardes op in tekstbestanden, 1 bestand er maand.
Er zijn hulpprogramma's beschikbaar die de informatie weer in een database opslaan.
Kijk eens op mijn website, ik gebruik een paar van de programma's en door mezelf aangepaste templates van Cumulus.

groet,
Gust.
Door eugel
#25511
Ik werk hier met WSWIN en Cumulus. Moet zeggen dat Cumulus zeer stabiel is.
Krijg van wswin nog wel eens een CRC error.
Waarom ik niet geheel over ga op cumulus? Wswin heeft toch wel veel meer mogelijkheden.
Zelf je eigen variabelen (scripts) maken is toch wel de grote kracht van wswin.
Cumulus gebruik ik voor de "live"weergegevens.

Ook zou het mogelijk moeten zijn om oude data gegevens van wswin in cumulus te laden, zodat ik weergegevens vanaf 2005 kan laten zien in cumulus.

Mocht cumulus in de toekomst uitgebreider worden (meer mogelijkheden) dan zal voor mij de overstap niet zo moeilijk meer zijn.
Door Willy Peters
#25512
Ook ik gebruik Cumulus samen met WsWin. Ik heb wel regelmatig dat Cumulus er mee stopt. Ik heb voor een paar weken terug i.p.v. het ip adres weer de com poort gebruikt via virtual VP. Dit lijkt beter te gaan. Voor de rest ziet Cumulus er prima uit.

Willy
Door Emdee
#30917
Ik ben net begonnen met de hobby. Heb een WS4000 en heb deze nu draaien met cumulus. Ik wil ook eens kijken hoe het draait met WSWin. Hoe stel ik dat goed in?

Thnxs.

Marc
Door pdw112
#31981
Ook ik zou Cumulus graag willen gebruiken maar werkt niet samen met de TFA Primus (WS2800 La Crosse).