Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door pa3hio
#25300
Na weather-display en weatherlink getest te hebben kwam ik uit op de gratis Cumulus software. Eerste indruk is best goed, alleen valt het me op dat er weinig mensen mee werken, wat is hiervan de reden??

Ben zeer benieuwd naar de ervaringen van anderen. :)
Door Eckie76
#25303
Hallo Robert,

het is een leuk en -volgens mijn ervaringen dan- ook best stabiel programma, maar de reden is denk ik dat het toch vrij beperkt is wat de mogelijkheden betreft om eigen templates te maken. En volgens mij zijn de variabelen in Cumulus niet zo uitgebreid.
Met WS Win en WeatherDisplay kan je oneindig veel variabelen gebruiken om gebruikersgedefinieerde templates te knutselen.
In principe kan je met die twee programma's zo'n beetje alles, als je er veel tijd in steekt.
Als je alle variabelen van WS Win ziu gebruiken, dan had je een template van 6 kilometer lang :)

Groet Olaf
Door wslangerak
#25305
Zie Olaf's opmerkingen plús - en dat is voor mij nog belangrijker - het werkt niet met de TFA Nexus.
Door SpeedyGJ
#25306
Ik ben het daar wel mee eens, ook wordt de solar niet ondersteund en is er geen database aanwezig om het verleden weer op te vragen. In cumulus 2 is deze echter wel aanwezig, maar die krijg ik voor geen mogelijkheid aan de praat. Deze is echter ook nog in de test fase, verwacht wordt dat deze ergens in zomer 2011 officeel uit komt.

Cumulus gebruik ik al een tijdje, dit vooral met cumulus realtime en de promotie banners. Deze ben ik echter nog aan het door ontwikkelen :) zit best wel wat tijd in.
Voor de rest is dit een stabiel programma. Hopelijk gaat cumulus 2 wel met solar/uv ondersteuning en database + upload in een mooi over zicht. Als deze wensen worden vervult dan vervalt WeatherLink en Weather Display (mits die vp2 console script nog niet werkt).
Door SpeedyGJ
#25308
wslangerak schrijft:
Zie Olaf's opmerkingen plús - en dat is voor mij nog belangrijker - het werkt niet met de TFA Nexus.


Heb je dit al aangevraagd?
Het zou mogelijk moeten zijn om dit station toe te voegen.

Er zijn indd beperkingen, maar zodra cumulus 2 uit komt dan verwacht ik toch wel een strijd gezien alles makkelijk in te stellen is.
Door Eckie76
#25310
Ik begrijp sowieso nooit zo goed wat Weatherlink nog voor toegevoegde waarde heeft. De ingebouwde grafieken en instrumenten zijn zo verouderd, lelijk en ook nog Engelstalig.
Aantal variabelen vind ik veel te weinig.
Maar goed, ieder zijn ding. Als de nieuwe Cumulus verschijnt, zal ik hem zeker gaan testen.
Door wslangerak
#25311
SpeedyGJ schrijft:
Heb je dit al aangevraagd? Het zou mogelijk moeten zijn om dit station toe te voegen.


Ik weet het, maar blijkbaar zijn er nog steeds geen andere TFA-gebruikers die er behoefte aan hebben. En ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om voor proefkonijn te gaan spelen.
Door SpeedyGJ
#25315
Eckie76 schrijft:
Ik begrijp sowieso nooit zo goed wat Weatherlink nog voor toegevoegde waarde heeft. De ingebouwde grafieken en instrumenten zijn zo verouderd, lelijk en ook nog Engelstalig.
Aantal variabelen vind ik veel te weinig.
Maar goed, ieder zijn ding. Als de nieuwe Cumulus verschijnt, zal ik hem zeker gaan testen.

Omdat ik momenteel geen ander keuze heb, ik heb geen verstand van PHP of wat dan ook maar, en daar ligt nu de grens. Ik probeer het wel maar helaas ter vergeefs.
Ook die weather display board wil me maar niet lukken, en veel tijd heb ik hier ook niet voor. Ik wil ook van weatherlink af, dit vooral omdat die soms gewoon een uur blijft hangen, de weerrapporten 100% bagger is, en indd zeer verouderd.

wslangerak schrijft:
SpeedyGJ schrijft:
Heb je dit al aangevraagd? Het zou mogelijk moeten zijn om dit station toe te voegen.


Ik weet het, maar blijkbaar zijn er nog steeds geen andere TFA-gebruikers die er behoefte aan hebben. En ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om voor proefkonijn te gaan spelen.


Dat begrijp ik, al denk ik dat er wel genoeg animo voor is maar dat dit niet wordt gepost. Tja ik weet dat verder ook niet.
Door wsMaurik
#25335
Zo'n 2 jaar terug met de ontwikkelaar van Cumulus gesproken over de TFA Nexus (die had ik toen als weerstation). Ik had zelfs ergens nog info over het communicatieprotocol gevonden en doorgestuurd. Echter de informatie was nog steeds onvoldoende en de belangstelling ervoor niet groot.
Dus omdat Steve toch al genoeg te doen had met Cumulus 1 en 2 is er niets mee gedaan.

Cumulus is veruit het makkelijkste en 'schoonste' programma (WD is een opeenhoping van vele opties en WL is gewoon ingehaald door de tijd). Ik verwacht dat Cumulus als het eenmaal volledig is (dat kan nog even duren) ook wel mijn programma gaat worden.
Nu gebruik ik de realtime weergave via VPP.

WL gebruik ik steeds minder, WD lijkt steeds meer te kunnen wat ik gebruik. Een lange leercurve en stapsgewijs doe ik er steeds weer wat bij.

PHP gebruik ik sinds kort en is eigenlijk niet zo moeilijk en zeker een ontlasting van je weerPC want alles gebeurt op de server. Dat doe ik met WL samen maar alleen nog tabellen met weerdata. Als je het script voor zo'n tabel wilt inkijken geet je maar een gil.