Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door regenbui
#26804
Ik heb Cumulus maar weer eens geinstalleerd, de dataupload van vandaag, morgen enz enz is prima uit te lezen. Maar hoe kan ik de realtime data op het scherm krijgen? alle files zijn netjes naar de dir op de server geplaatst, auto update staat aan en ook de realtime op 10sec.

maar geen realtime te vinden tot nu toe. wat voor webadres kan het zijn?
bij de optie files heb ik geen localfile en remotefile geselecteerd alleen realtime staat aangevinkt.

Theo
Door Master
#26805
Je moet realtime.txt van het forum aldaar downloaden, en deze als
localfile en remotefile zetten, met realtime aangevinkt.
Zo moet het lukken.
Door regenbui
#26806
Master schrijft:
Je moet realtime.txt van het forum aldaar downloaden, en deze als
localfile en remotefile zetten, met realtime aangevinkt.
Zo moet het lukken.


ok zip bestand van real binnengehaald en xml bestand aangepast en in map op server gezet. hoe zit dat met het txt bestand?
Door Master
#26807
Je zult je laatste vraag toch iets duidelijker moeten omschrijven !!!!

De realtime.txt wordt geparst door cumulus, dit geparste bestand moet je in en map op je server, of webruimte zetten waar de aplicaties die realtime.txt gebruiken, dit kunnen vinden.
Deze aplicaties lezen de gegevens uit het geparste bestand.
Je zult dus deze aplicaties moeten vertellen welk pad je realtime.txt bestand staat.
Een mooi voorbeeld van een aplicatie is Cumulus Realtime (Silverlight van microsoft installeren).
Door regenbui
#26808
Master schrijft:
Je zult je laatste vraag toch iets duidelijker moeten omschrijven !!!!).


ok daar gaat ie, het xml bestand heb ik aangepast(stationsnaam enz) en te samen met de andere bestanden geupload naar de een map op de server.

dan staat er dat de realtimeURL moet de URL van uw realtime.txt bestand zijn

maar waar staat dit txt bestand?
Door Master
#26810
Dat staat op de plek waar je het pad van je instelling voor remotefile in cumulus hebt gezet.
Als je door cumulus dus het bestand naar de root van je webruimte laat uploaden, dan zou dat er bijvoorbeeld zo - www.weerstation-ternaard.nl/realtime.txt -
uit kunnen zien.
Als je een eigen server draaid kan dat bijvoorbeeld zo - [url]c:\\webroot\\cumulus\\realtime.txt[/url] - kunnen zijn.

Zo iets duidelijker ?
Door regenbui
#26872
Het probleempje is opgelost, op de server had ik 2 mapjes aangemaakt voor beide programma's apart. Maar de uploadfiles van cummulus als cumuluslive moeten in 1 map staan. Plaatje er nog bij van het resultaat.

Theo
Bijlagen
Cumuluslive.jpg
Cumuluslive.jpg (38.84 KiB) 3101 keer bekeken