Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door blixie
#29809
ziggo ondersteunt naar mijn weten geen php


groet,

bert
Door teesee64
#29811
Dan heb je dus niets aan dat php bestandje, helaas...

Andere optie is om even in filezilla te kijken naar welke map je upload.

Maar vraag mezelf af of ziggo het goed vind dat je middels cumulus iets upload. Net even gekeken bij ziggo en het blijkt om een webspace pagina te gaan. Zoiets is denk ik niet bedoeld om er scripts op te laten draaien.

Groet,
Theo
Door jango
#29813
Peter

Ik denk dat je moet beginnen om je website op de goede plek van je hostserver te zetten.
Volgens mij staat hij in een verkeerde map.
Als ik de volgende link oproep;
http://members.ziggo.nl/pmg.janssen/weather/

krijg ik een aanmeldingsvak voor gebruikersnaam en wachtwoord dit lijkt mij een ftp inlog.
Asl ik dan niet op aanmelden maar op annuleren druk kom ik wel op een deel van je site Weather Underground Rapid Fire.

Lijkt mij de eerste stap om je site goed bereikbaar te krijgen en dan pas verder te gaan met het HWA bestandje.

Alle begin is moeilijk maar te leren.

Een speld in een hooiberg zoeken is moeilijker.

Groet Jan
Door Nico
#29815
Volgens mij moet je eerst je FTP plaatsen in :https://homedrive.ziggo.nl/emailadres/publiek/, hiervoor heb je ook het wachtwoord etc nodig. Email adres moet hier volledig worden ingevoerd, dus met @ teken. Vervolgens is je website dan op te roepen in members.home etc.
Ik gebruik zelf ook Ziggo.

Succes

Nico
Door scribbley
#29818
Hier werkte het uploaden via Cumulus ook niet, maar wat ik heb gedaan is het gratis backup-programma Cobian Backup 10 gedownload.

Hiermee kun je bestanden automatisch laten backuppen (met en zonder naamsverandering e.d.) naar een andere harde schijf e.d. of naar een ftp-server.

Dus bij mij maakt Cumulus elke 15 minuten het HWActueel.txt bestand aan en Cobian upload dit voor mij elke 15 minuten naar mijn ftp-server.

Dus dit zou ook een optie kunnen zijn. Verder duurt het inderdaad enkele dagen voordat Luc je weerstation aangemaakt heeft.

Succes,

Remco.
Door teesee64
#29821
Misschien is het dan handiger om een goedkoop (gratis) webhosting pakketje te nemen.

Groet,
Theo
Door scribbley
#29824
Misschien is dat ook een optie. Ikzelf heb een betaald webhosting pakket, maar het wilde bij mij niet 1-2-3 lukken. Maar als ik meer tijd heb dan ga ik dat uitzoeken.

Gr. Remco.
Door sjansse
#29830
Het lijkt wel of cumulus het HWActueel bestand helemaal niet wil uploaden. Hij doet dit ook niet lokaal. Andere bestanden van de standaard site van Cumulus zelf upload hij wel.

We hebben allerlei mogelijkheden uitgeprobeerd bij het tabblad files.

Maar zoals mijn zoon (ICT MBO Niveau 3) zei; Nothing Works
Door sjansse
#29831
jango schrijft:
Peter

Ik denk dat je moet beginnen om je website op de goede plek van je hostserver te zetten.
Volgens mij staat hij in een verkeerde map.
Als ik de volgende link oproep;
http://members.ziggo.nl/pmg.janssen/weather/

krijg ik een aanmeldingsvak voor gebruikersnaam en wachtwoord dit lijkt mij een ftp inlog.
Asl ik dan niet op aanmelden maar op annuleren druk kom ik wel op een deel van je site Weather Underground Rapid Fire.

Lijkt mij de eerste stap om je site goed bereikbaar te krijgen en dan pas verder te gaan met het HWA bestandje.

Alle begin is moeilijk maar te leren.

Een speld in een hooiberg zoeken is moeilijker.

Groet Jan



Zeer bedankt voor de oppepper.
Ik heb de weather map verwijderd, dat een bezoeker op mijn website in moet loggen kan inderdaad niet.

Dit is de goeie:http://members.ziggo.nl/pmg.janssen

Dan kom je op een soort zeer simpele website gemaakt door Cumulus.
Misschien dat HWA hier de gegevens van kan gebruiken??
Door teesee64
#29841
Hallo,

Ik heb toevallig ook ziggo, dus ik ben even gaan kijken hoe het bij mij werkt.

Om cumulus in te stellen doe je het volgende..

Ga in Cumulus naar configuration en dan Internet - tabblad sites/options

Vul daar in:

hostname: homedrive.ziggo.nl
FTP port: 21
Directory: /
Username: jouw emailadres. (bijvoorbeeld test@ziggo.nl)
Password: je wachtwoord bij ziggo

Ga dan naar het tabblad files en vul daar in:

bij Local filenames = de map waar je het HWActueelT.txt bestand hebt staan op je harde schijf (klik op browse en zoek het HWActueelT.txt bestand op en klik op de filenaam)
bij remote filenames: /HWActueel.txt

Zet vinkjes bij process en ftp

Probeer nu of het lukt. Klik daarvoor op FILE en dan webupdate.

Als alles goed is gegaan staat je hwa bestand nu op je server in de openbare map.

Mocht het niet lukken, dan even laten weten.

Groet,
Theo