Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door sjansse
#29842
scribbley schrijft:
Hier werkte het uploaden via Cumulus ook niet, maar wat ik heb gedaan is het gratis backup-programma Cobian Backup 10 gedownload.

Hiermee kun je bestanden automatisch laten backuppen (met en zonder naamsverandering e.d.) naar een andere harde schijf e.d. of naar een ftp-server.

Dus bij mij maakt Cumulus elke 15 minuten het HWActueel.txt bestand aan en Cobian upload dit voor mij elke 15 minuten naar mijn ftp-server.

Dus dit zou ook een optie kunnen zijn. Verder duurt het inderdaad enkele dagen voordat Luc je weerstation aangemaakt heeft.

Succes,

Remco.

Gouden tip, alles werkt prima maar nog 1 vraag.
Hoe moet je in Cobian Backup de naamsverandering aangeven.
Door scribbley
#29846
sjansse schrijft:
scribbley schrijft:
Hier werkte het uploaden via Cumulus ook niet, maar wat ik heb gedaan is het gratis backup-programma Cobian Backup 10 gedownload.

Hiermee kun je bestanden automatisch laten backuppen (met en zonder naamsverandering e.d.) naar een andere harde schijf e.d. of naar een ftp-server.

Dus bij mij maakt Cumulus elke 15 minuten het HWActueel.txt bestand aan en Cobian upload dit voor mij elke 15 minuten naar mijn ftp-server.

Dus dit zou ook een optie kunnen zijn. Verder duurt het inderdaad enkele dagen voordat Luc je weerstation aangemaakt heeft.

Succes,

Remco.

Gouden tip, alles werkt prima maar nog 1 vraag.
Hoe moet je in Cobian Backup de naamsverandering aangeven.


Je opent de taak en dan ga je naar tabje algemeen. Hier haal je het vinkje weg bij "Maak gescheiden backups op basis van tijdstempel".
Nu blijft de originele naam van het bestand behouden en hij overschrijft deze ook.

In Cumulus bij de opties van internet, ga je naar tabje files. Hierin selecteer je het HWActueelT.txt bestand (local) en bij remote kun je een willekeure directory kiezen op je pc maar wijzig de naam daarna in HWActueel.txt. Vink process aan en het uitvoerbestand selecteer je bij Cobian.

Succes, lukt het niet dan hoor ik het wel. Maar ik ben er niet tot morgenavond.
Gr. Remco.
Door sjansse
#29851
teesee64 schrijft:
Hallo,

Ik heb toevallig ook ziggo, dus ik ben even gaan kijken hoe het bij mij werkt.

Om cumulus in te stellen doe je het volgende..

Ga in Cumulus naar configuration en dan Internet - tabblad sites/options

Vul daar in:

hostname: homedrive.ziggo.nl
FTP port: 21
Directory: /
Username: jouw emailadres. (bijvoorbeeld test@ziggo.nl)
Password: je wachtwoord bij ziggo

Ga dan naar het tabblad files en vul daar in:

bij Local filenames = de map waar je het HWActueelT.txt bestand hebt staan op je harde schijf (klik op browse en zoek het HWActueelT.txt bestand op en klik op de filenaam)
bij remote filenames: /HWActueel.txt

Zet vinkjes bij process en ftp

Probeer nu of het lukt. Klik daarvoor op FILE en dan webupdate.

Als alles goed is gegaan staat je hwa bestand nu op je server in de openbare map.

Mocht het niet lukken, dan even laten weten.

Groet,
Theo



Theo, bedankt voor je geduld en je tip.
Iedereen trouwens bedankt, het werkt.

Als dit verhaal op deze manier in de Cumulus Ziggo gebruiksaanwijzing staat,
kan er niks meer fout gaan.

Nogmaals bedankt, ik heb er toch weer iets van opgestoken.
Door sjansse
#29866
Helaas werkt het nog niet 100%

Het bestand HWActueel.txt is geupdate 05-01-2011 00:56 uur.
Maar de eerste regel geeft nu nog steeds 19:20 aan op 04-01-2011.:unsure:

Het bestand wordt dus wel geupload maar de inhoud wordt niet ververst met de laatste actuele gegevens.

Wat doe ik fout??
Door scribbley
#29894
Misschien het process vinkje vergeten in Cumulus??

En kijk op de plaats waar de remotefile komt te staan of die wel wordt ververst.
Door sjansse
#29907
scribbley schrijft:
Misschien het process vinkje vergeten in Cumulus??

En kijk op de plaats waar de remotefile komt te staan of die wel wordt ververst.


Hoe wist je nou dat ik dat process vinkje was vergeten??:laugh:

Ik heb net handmatig webupdate aangeklikt en zowel het bestand als de inhoud ervan worden ververst.

Dank je wel:)