Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
#32717
Misschien een idee om dit aan te geven in het forum van cumulus? Misschien een idee om een optie toe te voegen om meerdere html pagina's toe te voegen, dat zou een hoop schelen :)
Door Eckie76
#32719
SpeedyGJ schrijft:
Misschien een idee om dit aan te geven in het forum van cumulus? Misschien een idee om een optie toe te voegen om meerdere html pagina's toe te voegen, dat zou een hoop schelen :)


Goed idee, ik wilde al een start maken daar op het forum, met name omdat ik teleurgesteld ben ik het beperkte aantal variabelen.
Er kunnen zo ongelooflijk veel meer variabelen bij komen.

Belangrijkste is echter de gebrekkige informatie omtrent het zelf maken van templates. Ik vraag mij dan ook af hoe het bestand HwactueelT.txt bij andere Cumulusdeelnemers hier wel gebruikt kan worden, en bij mij lukt het niet.
Door dvandellen
#32720
Heb je bij de instellingen van configuration/internet/files de vakjes binary/process en ftp wel aangevinkt?

En als remote file het goede pad? Bij mij is dat: \\www\\hetweeractueel\\hwactueel.txt


Wat betreft de template files, het moeten wel .htm bestanden zijn. Html werkt niet...

Ik krijg ook errors, maar cumulus draait en update wel gewoon alles. Het gaat dan om de ftp connect errors.
Deze laat ik altijd voor wat het is...en doe er dus niets mee.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gr. DvD

http://www.weerstationniawier.nl
Door Eckie76
#32722
dvandellen schrijft:
Heb je bij de instellingen van configuration/internet/files de vakjes binary/process en ftp wel aangevinkt?

En als remote file het goede pad? Bij mij is dat: \\www\\hetweeractueel\\hwactueel.txt


Wat betreft de template files, het moeten wel .htm bestanden zijn. Html werkt niet...

Ik krijg ook errors, maar cumulus draait en update wel gewoon alles. Het gaat dan om de ftp connect errors.
Deze laat ik altijd voor wat het is...en doe er dus niets mee.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gr. DvD

http://www.weerstationniawier.nl


Dus HTX-bestanden werken niet, net zoals bij Weatherlink?
Dan probeer ik eens iets te knutselen in een html-editor, sla het dan op als *htm en kijk dan nog eens.
Maar nog steeds begrijp ik dan niet de uitleg hier op HWA voor de deelnemers.
Voor Cumulus-gebruikers is er namelijk een tekstbestand ontwikkeld, en hoe zou dit tekstbestand dan wel moeten werken?
Door Eckie76
#32724
Wederom iets geprobeerd: een htm-bestand gemaakt met de naam: testfileT.htm
Geplaatst in de map "web"
Alles goed ingevuld en doorlopen.
Zodra de update begint naar het internet, wordt er een bestand in de map "web" aangemaakt: testfileT.htmtmp
Er gebeurt dus wel iets, maar dat kan zeker niet de bedoeling zijn.

Ik zal wel iets volledig verkeerd doen, maar zo zout heb ik het nog niet gegeten bij een programma :(
Door nitrx
#32728
Er is echt veel info en ook veel scripts in het forum staat ook veel alleen sommige dingen zijn wat moeilijk te vinden en er wordt alleen in het Engels gecommuniceerd, Steve de maker van Cumulus gaat uit van het principe dat hij zoveel mogelijk 'webtags'probeert te leveren de webcreativiteit moet van de gebruikers komen
succes,
Ron
Door Eckie76
#32729
Het lukt nog steeds niet, net nog iets geprobeerd, maar er zit iets structureel niet goed. Of ik nu een txt, een htm of htx plaats, het werkt gewoon niet.
Elk bestand wat ik wil laten aanmaken, wordt automatisch met een verkeerde extensie geleverd. Heb de vraag inmiddels op het Cumulus-forum gepost, ben benieuwd naar een oplossing.

Voordat ik me ga verdiepen in de Ajax-templates, wil ik eerst dat de basisvoorwaarden in orde zijn, anders heeft het geen zin.