Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nitrx
#32730
Eckie76 schrijft:
Het lukt nog steeds niet, net nog iets geprobeerd, maar er zit iets structureel niet goed. Of ik nu een txt, een htm of htx plaats, het werkt gewoon niet.
Elk bestand wat ik wil laten aanmaken, wordt automatisch met een verkeerde extensie geleverd. Heb de vraag inmiddels op het Cumulus-forum gepost, ben benieuwd naar een oplossing.

Voordat ik me ga verdiepen in de Ajax-templates, wil ik eerst dat de basisvoorwaarden in orde zijn, anders heeft het geen zin.


je heb lokaal op je schijf zeg maar bestandT.htm (met bepaalde webtags staan) in cumulus ga je naar configuration/internet / en dan files je bladert naar het bestand bestandT.htm op je harde schijf je vinkt bij dat bestand process en ftp aan (je moet in de lageme config natuurlijk wel je gebruikersnaam en passwoord ingevild hebben) en in het remote gedeelt vil je (bijv) in /www/bestand.htm het uitvoergedeelte kun je noemen zoals je wilt doorgaans is dat htm of php bedtand. Het pad naar je server is natuurlijk cruciaal dat kan per provider of host verscillen vaak ook /public/ ofzoiets. Wil je kijken of er ftp-fouten zijn dan kun je ftp-logging aanzetten en mischien daar info vinden wat er fout gaat.

Vooral doorvragen op het cumulus forum, ik ben er 3 dagen vantussen B)
Door Eckie76
#32737
dvandellen schrijft:
Wat was de boosdoener?:)


M.v.g.

DvD


Oh ja, wel handig natuurlijk als ik dat doorgeef, stom, stom!

Bij het pad naar de remote folder heb ik steeds de volledige URL ingegeven. Dat had dus niet gemoeten.
Het moet er bij mij als volgt uitzien: /httpdocs/subfolder/bestand.htm
(dus zonder de http://www.website.nl ervoor)
Raar dat je zoiets stoms over het hoofd ziet en er maar niet op kan komen...
Door nitrx
#32745
Eckie76 schrijft:
Hallo Ron,

het is gelukt, goede assistentie wederom, ook via het Cumulus forum.
Bedankt!

Groet Olaf


Mooi ja je ziet snel wat over het hoofd, zeker als je zo'n testfile ook van die rare inhoud geeft :laugh:

grts Ron