Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Eckie76
#32577
Omdat ik nieuwsgierig ben geworden naar de nieuwere versie van Cumulus en me al redelijk verdiept heb in het programma, vroeg ik mij het volgende af:

Heeft er iemand hier ervaring met het knutselen van eigen templates waarin de weerdata van Cumulus worden getoond? Graag zou ik wat meer informatie en ervaringen willen uitwisselen van ervaren gebruikers die zelf allerlei zaken "knutselen".

Naast WSWIN overweeg ik om ook Cumulus te gaan gebruiken, maar na veel zoeken en wroeten kan ik helaas nog geen goed antwoord op mijn vragen vinden.
Wel zie ik dat er standaard templates in het programma kunnen worden gemaakt, maar daar kan ik niet veel mee :)
Door nitrx
#32579
Juist met die template kun je aan de slag daar staan veel tags in die door cumulus op je lokale schijf worden geparst, door de webtags handig te gebruiken zijn er tal van mogelijkheden om je iegen websites/templates naar je server te uploaden.
Door teesee64
#32580
Ik werk op het moment aan een script voor een Cumulus website. Het is een script met CMS en maakt gebruik van de standaard Cumulus gauges en Highcharts grafieken.
tzt wordt het script vrijgegeven (zodra het klaar is)

Een andere manier is de Weather-Console welke ik gemaakt heb en die inmiddels beschikbaar is via het Cumulus forum.

DEMO: http://www.weerstation-lemmer.nl/cumulus/weatherconsole.php

Daarnaast heb ik een script gemaakt met de Cumulus gauges. Ook dit is vrijgegeven via het forum van Cumulus.

DEMO: http://www.weerstation-lemmer.nl/cumulus/gauges.php

Op zich kun je ook vrij eenvoudig een eigen template maken door gebruik te maken van de (web)tags. Kijk eens op de wiki van Cumulus, daar staat een vrij uitgebreide handleiding.


Groet,
Theo
Door dvandellen
#32581
Hallo,

Mijn gegevens worden ook geupload met cumulus.

Zelf heb ik de indeling veranderd, zo heb ik bijvoorbeeld de temperaturen onder elkaar gezet en heb ik ook de wind gegevens bij elkaar gezet...

Zo kun je makkelijk spelen met de tags en de indeling hiervan veranderen.:)


M.v.g.

DvD
Door Eckie76
#32585
Hartstikke bedankt al voor de snelle reacties, ik ga zeker met jullie tips aan de slag. Momenteel een eerste versie proefdraaien in een subfolder op de server, moet nog de Nederlandse taal instellen, en dan ga ik eens wat stoeien met de realtime functies.
Door Eckie76
#32586
teesee64 schrijft:
Ik werk op het moment aan een script voor een Cumulus website. Het is een script met CMS en maakt gebruik van de standaard Cumulus gauges en Highcharts grafieken.
tzt wordt het script vrijgegeven (zodra het klaar is)

Een andere manier is de Weather-Console welke ik gemaakt heb en die inmiddels beschikbaar is via het Cumulus forum.

DEMO: http://www.weerstation-lemmer.nl/cumulus/weatherconsole.php

Daarnaast heb ik een script gemaakt met de Cumulus gauges. Ook dit is vrijgegeven via het forum van Cumulus.

DEMO: http://www.weerstation-lemmer.nl/cumulus/gauges.php

Op zich kun je ook vrij eenvoudig een eigen template maken door gebruik te maken van de (web)tags. Kijk eens op de wiki van Cumulus, daar staat een vrij uitgebreide handleiding.


Groet,
Theo


Ziet er goed uit, Theo, knap werk allemaal.
Door Eckie76
#32591
Ik heb nu verschillende zaken goed ingesteld, en heb de CumulusRealtime aan het werk:

Zie link: http://www.meteoroerstreek.nl/cumulus/C ... ltime.html

(Momenteel niet actueel omdat ik met WSWIN bezig ben en nog geen 2 verschillende programma's kan draaien op de pc ).

Maar het werkt goed.

Het enige dat ik nu nog moet ontdekken is hoe ik zelf een template kan maken, waar deze in welke folder geplaatst moet worden etc. etc. Kan een standaardtemplate zoals index.htm ook bewerkt worden?
Door Eckie76
#32592
In het vorige bericht was ik weer te voorbarig met vragen stellen :(
Dankzij de tips van Theo en de anderen ga ik nu eens aan de slag op de Wiki van Cumulus.
Zodra ik gevorderd ben met wat zaken laat ik dat zeker weten, en mocht ik zelf dan nog een script knutselen zal ik dat ook hier posten.
Door Eckie76
#32716
teesee64 schrijft:
Op zich kun je ook vrij eenvoudig een eigen template maken door gebruik te maken van de (web)tags. Kijk eens op de wiki van Cumulus, daar staat een vrij uitgebreide handleiding.


Groet,
Theo


Hallo Theo,

ik heb alles doorgespit en het principe lijkt nogal veel op dat van Weatherlink.

Nu heb ik echter al van alles geprobeerd om een nieuwe template aan te laten maken, helaas zonder resultaat.
In de map "web" staan de standaard files, zoals indexT, gaugesT, todayT etc.
Wil ik nu een eigen file maken, dan lukt het gewoon niet een outputfile met de weerdata te verkrijgen.
Simpel voorbeeld: Ik heb het tekstbestand van HWA gedownload om in Cumulus te plaatsen, immers wil ik weer data gaan aanleveren op termijn.
Echter, zodra ik het bestand in de map "web" zet, en bij remote files aangeef dat ik van HetweeractueelT.txt een outputfile Hetweeractueel.txt wil maken, voegt hij ineens een andere extensie toe aan het bestand in "web". Het tekstbestand wordt dan ineens een txttmpl. file. Bij het uploaden geeft het programma een error, maar uploadt wel de rest van de standaardfiles.

Ook met een htx-bestand lukt het niet, noch met een gewone html-file.