Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Christian Rocks
#33889
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een weerstation namelijk de ws 4000 en ik ben er ook te vreden over.
Nu ik heb ik een paar vragen i.v.m. het uploaden.

Ik heb nu een mapje weerstation aangemaakt op de server van mijn website (provider) en daar laat ik dan de gegevens uploaden. Zie http://www.christianrocks.nl/weerstation/ .

Dit weekend heb ik een nieuwe site gemaakt met wordpress zie http://www.christianrocks.nl

Nu wil ik een pagina erbij plaatsen naast de pagina camera's met de naam weerstation.
Hoe of wat moet ik doen zodat ik daar die gegevens (integreren) erin kan krijgen in wordpress?

Ik kan binnenkort een afgeschreven pc krijgen en daar wil ik ubuntu op installeren. Cumulus kan ik via Wine installeren, maar kan ik ook de drivers van mijn ws 4000 op ubuntu installeren? In windows doet hij dat zelf. Want ik wil deze pc gaan gebruiken om 24 uur de gegevens up te loaden naar mijn website.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Christian Rocks
Door ws vreewijk
#33890
Welkom Christian,
:)
Veel plezier gewenst met de weer hobby en hier op Hwa zal je vast de hulp krijgen waar je naar op zoek bent helaas kan ik je niet verder helpen,maar gaat vast allemaal lukken.

je sites kan ik openen dus vooralsnog gaat het goed.

Cheers Chris
Door Meteotines
#33892
Hoi Christian,

Ik kan je met je vragen ook niet helpen.

Het duurt bij mij wel erg lang voordat jouw site bij mij is geladen.
Als er nu veel dingen opstonden kan ik dat begrijpen, maar nu niet.

Ook je weergegevens staan er mooi op. Maar waar worden die gemeten?
Na enig gezoek op een andere site kwam ik erachter dat ze uit Sibbe komen.

Voor jouw bezoekers zou het dus wel handig zijn om de plaats Sibbe te vermelden. En ook in welke provincie dat ligt. Ik had nu Google Maps erbij nodig.

Verder ziet het er goed uit en wens je veel succes met je site.


Tines.
Door Christian Rocks
#33893
Bedankt voor jullie reacties.

Kwa websites openen heb ik geen problemen mee. Op de mac sowieso niet en op mijn werk met ie 7 ook niet.

Hopelijk iemand anders die er wel ervaring mee heeft wordpress en cumulus?
Door Mike
#33894
Hoi Christian, welkom op HWA.

Zo te zien is het je gelukt? klopt dat?

Hier geen problemen met het openen van je website, wel is het scherm waar nu je weersgegevens instaan wat aan de krappe kant, ik heb hier ook een scrolbalk onderin.

Suc6 met het opbouwen van je website/blog.
Door Christian Rocks
#33913
Bedankt voor je reactie.

Het is mij inderdaad gelukt. De zoon van mijn collega heeft me daarbij mee geholpen.
Je hebt gelijk het is inderdaad krapjes, maar daar moet nog naar kijken.
Door Mike
#33943
Yep, netjes Christian.

Toch nog even een puntje ;) als ik de weerpagina bekijk heb ik geen flauw idee waar dat weerstation staat :S ;) (in welke plaats)

Misschien nog even een Domeinnaampie aanvragen, www.weerstation-woonplaats.nl ofzo, dan ishet helemaal af :)

Groeten, Mike.