Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door teesee64
#39204
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik even niet uitkom. Misschien dat iemand mij even op weg kan helpen?

Ik heb helaas foute neerslag gegevens in cumulus staan. Het gaat om de gegevens van 5-8 jl. Deze gegevens wil ik eruit halen maar wanneer ik de neerslag data aanpas, dan haalt cumulus uit mijn VP2 datalogger alsnog de foutieve gegevens op en veranderd er dus niets.

Moet ik nu ergens in cumulus iets aanpassen of moet ik iets aanpassen in de VP2 console? Voor zover mij bekend kan ik wel de neerslag gegevens in de console wissen, maar kan ik niet 1 dag verwijderen cq aanpassen.

Ik heb, om problemen met HWA te voorkomen, cumulus even leeg gehaald. Maar ik heb uiteraard een backup van alle gegevens.

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om de foute neerslag data van die dag te verwijderen?

Alvast vriendelijk dank!

Groet,
Theo
Door teesee64
#39210
Bedankt voor je reactie maar ik heb het geprobeerd om te veranderen zoals in de wiki staat beschreven. Echter, pakt cumulus alsnog de foute gegevens mee...

Geen idee wat er mis is, maar ik denk dat het beste is dat ik gewoon opnieuw begin met mijn data. Op mijn website is wel de geschiedenis na te zien.

Tenzij iemand anders nog een oplossing weet?


Groet,
Theo