Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Christian Rocks
#39705
Hallo allemaal,

Ik kwam tot de ontdekking dat bij Recorden fouten gegevens werden uitgelezen.
Ik gebruik ws 4000 en cumulus. Waar kan ik dit aanpassen? Moet ik dit bij software of hardware aanpassen?

Zie www.weerstation-sibbe.nl en dan recorden.
Hoogste Minimum Temperatuur 999,0 °C at 0:00 on 10 augustus 2011
Laagste Maximum Temperatuur -500,0 °C at 0:00 on 10 augustus 2011

En volgens mij klopt dit ook niet:
Laagste Luchtdruk 985,8 hPa at 18:46 on 29 maart 2011
Hoogste Luchtdruk 1986,3 hPa at 14:48 on 30 maart 2011

Alvast bedankt.
Door powerr
#39706
Dit komt vaak door een data-communicatiefout tussen je console en je pc. In Cumulus kun je de foute recorden resetten door in Cumulus op "Edit" te klikken. Daar zie je opties zoals "All time records". Als je op zo'n optie klikt, dan kun je de foute recorden resetten/aanpassen.

Succes!
Door teesee64
#39714
Ik heb dit zelfde probleem gehad met mijn ws 4000. Kon er geen oplossing voor vinden en heb uiteindelijk de ws 4000 de deur uit gedaan en een Davis gekocht.

Het is een kwaal van de ws-4000. helaas.....

Groet,
Theo
Door kees ws middelburg
#39717
Ik heb ook met ws 4000 gewerkt maar ik heb de eigen software easy weather verwijderd.Daar zag ik de vele fouten in staan.
Ik heb wel WD moet ik zeggen en ik gebruikte het rechtstreeks inlezen,was toen wel gelijk van die fouten af. Ik weet niet of dat ook bij cumulus kan .
Maar kan je dat wel, dan zou ik easy weather geheel verwijderen en niet meer gebruiken.

Grt Kees ws Mdl
Door Christian Rocks
#39806
teesee64 schrijft:
Ik heb dit zelfde probleem gehad met mijn ws 4000. Kon er geen oplossing voor vinden en heb uiteindelijk de ws 4000 de deur uit gedaan en een Davis gekocht.

Het is een kwaal van de ws-4000. helaas.....

Groet,
Theo


Ik heb de gegevens van de maker erbij gezet. Easy Weather heb ik nooit gebruikt en bij edit heb ik die 4 gegevens gereset. Hallo teesee64 welke Davis heb gekocht en welke software gebruik je?
Door teesee64
#39890
Christian Rocks schrijft:
teesee64 schrijft:
Ik heb dit zelfde probleem gehad met mijn ws 4000. Kon er geen oplossing voor vinden en heb uiteindelijk de ws 4000 de deur uit gedaan en een Davis gekocht.

Het is een kwaal van de ws-4000. helaas.....

Groet,
Theo


Ik heb de gegevens van de maker erbij gezet. Easy Weather heb ik nooit gebruikt en bij edit heb ik die 4 gegevens gereset. Hallo teesee64 welke Davis heb gekocht en welke software gebruik je?


Ik heb nu een Davis VP2 met actief geventileerde weerhut. Ik gebruik WeatherDisplay software ervoor en het werkt perfect.

Groet,
Theo
Door Christian Rocks
#40004
powerr schrijft:
Dit komt vaak door een data-communicatiefout tussen je console en je pc. In Cumulus kun je de foute recorden resetten door in Cumulus op "Edit" te klikken. Daar zie je opties zoals "All time records". Als je op zo'n optie klikt, dan kun je de foute recorden resetten/aanpassen.

Succes!


Het is mij gelukt, maar nu blijven ze op nul staan.
Door powerr
#40009
Christian Rocks schrijft:
powerr schrijft:
Dit komt vaak door een data-communicatiefout tussen je console en je pc. In Cumulus kun je de foute recorden resetten door in Cumulus op "Edit" te klikken. Daar zie je opties zoals "All time records". Als je op zo'n optie klikt, dan kun je de foute recorden resetten/aanpassen.

Succes!


Het is mij gelukt, maar nu blijven ze op nul staan.


Oke, maak je regelmatig back-ups van je weerdata (ben bang van niet :S )?
Dan kun je de foute recorden weer herstellen naar de juiste recorden.
En anders moet je als het ware opnieuw beginnen met de recorden en raad ik je aan om voortaan wel back-ups te maken van je weerdata. Dit kun je bijvoorbeeld doen met de standaard back-up-functie van Windows, en anders met een ander programma, zoals BackupSync van Nend Software. Het handigste is om dat automatisch te laten doen, zodat je niet handmatig steeds weer een back-up hoeft te maken.
Door Christian Rocks
#40962
Alles werkt weer. Ik heb gewoon alle data bestanden verwijderd en nu kan weer van voor op aan beginnen kwa data. Ik zal nu ook meteen een back-up van alle bestanden maken. Zie: www.christianrocks.nl -> Weerstation Sibbe.