Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
#41207
Ik ben al een paar weken aan het klungelen met Cumulus.
Ik krijg de realtime van Cumulus maar niet aan de praat. Marcel van Weerstation Hengelo heeft mij al een aantal tips aan de hand gedaan echter zonder het gewenste resultaat.

In de map web op de weerPC wordt maar 1 bestand geupdated nl. realtimegaugesT.txttmp/ Alle andere bestanden worden niet geupdated. Bij de internet settings heb ik volgens de readme file de juiste bestanden en vinkjes staan. Wat ik mij afvraag is wat er onder de remote files moet staan? Ik heb daar ftp.meteowijchen.nl/Cumulus/gauges-ss.htm staan. Dit is hetzelfde als wat onder sites/options staat.

kijk ik op de site onder www.meteowijchen.nl/Cumulus/gauges-ss.htm dan zie ik oude data.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Willy
Door Weerstation Aalten
#41220
log eens in in je ftp en geef dat adres in zoals het er staat.
ik had dat namelijk ook.

bij cumulus ga je naar internet settings en bij directory vul je dat in.

bij mij is dat /public/sites/www.weerstationaalten.nl
Door Willy Peters
#41221
Als ik met ftp in de Cumulus kijk zie ik alleen dat het bestand realtime.txt ververst wordt.

Verander ik in het programma Cumulus onder Configuration Internet Sites/Options in Directory Cumulus in www.meteowijchen.nl dan wordt realtime.txt niet meer ververst. Dit betekent dat de oude instelling goed is.

Maar waarom de rest niet ververst wordt is mij een raadsel.

Willy
Door nitrx
#41222
Je moet het natuurlijk niet naar ftp://etecetera sturen je moet het zoals al eerder gezegd naar de map bij je webserver ftpén meestal is dat /html/... of /www/domeinnaam.nl/realtimegauges.txt , je geeft dus relatieve paden in cumulus mee bij de bestanden je moet de vinkjes bij process zetten en bestanden die snel geupload moeten worden vink je als realtime aan.
Door Willy Peters
#41245
Ik laat hier 2 screendumps zien. De een is een dump van de instellingen van Cumulus en de andere is een een dump van de files op het web.
Het vreemde is dat er een aantal bestanden zijn die 1 x per 24h geupload worden.


Willy
Bijlagen
Dump_2.gif
Dump_2.gif (45.59 KiB) 2842 keer bekeken
Door Willy Peters
#41246
ging niet helemaal goed volgens mij....
Bijlagen
Dump_2-b1e31c55cc3b572a7fcb5d627b9bf0b0.gif
Dump_2-b1e31c55cc3b572a7fcb5d627b9bf0b0.gif (45.59 KiB) 2842 keer bekeken
Door Willy Peters
#41248
Bij deze dan.........
Bijlagen
Dump_3.gif
Dump_3.gif (20.97 KiB) 2842 keer bekeken
Door Willy Peters
#41249
De bestanden met de datum 24-9 worden slechts 1 x per dag geupload. Echter de realtime.txt wordt continue ververst. Naar mijn idee is er dus degelijk ftp verkeer tussen Cumulus en het web
Door SpeedyGJ
#41250
Ik weet niet wat je root is in je ftp naar die realtime.txt, open even een ftp programma en kopieer dan het adres :) in mijn geval is dit:
/public_html/weer/cumulus
Als het goed is moet het dan gewoon werken.