Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nitrx
#42327
duck1966 schrijft:
ja die heb ik wel http://www.meteohollandsmidden.nl/ dit word de 2 de site van me ik blijf bij www.weerstationteraar.nl wd gebruiken en wil cumulus voor de andere sit gaan gebruiken. en ik nu dit typ zie ik dat de gegevens weel door gaan??????.

Maar kan ik die pagina van cumulus aanpassen zodat ik er links bij kan zetten of echt helemaal ander kan maken.

zal de fout soms zijn dat er 2 index pagina,s zijn?

groetjes ronald


Je moet nog wat mappen aanmaken voor de juiste layout (css etc ontbreekt ) engelse omschrijving voor simpele template setup http://wiki.sandaysoft.com/a/Simple_Website_setup

Je kunt de websites zelf zo geavanceerd maken als je wilt in principe kun je code aan indexT.htm etcetera toevoegen deze webpagina's moet je wel laten processen en ftp-en zoals je nu ook al doet, alleen de webtag <#tagsvoorbeeld> worden door cumulus gevild de andere code blijft dus ongewijzigd en gaat naar je website je kunt dus ook links toevoegen, je kunt ook meer statische paginá maken en deze in het menu opnmemen en daarheen linken.
Door duck1966
#42359
goede avond,

uh wat jij typt, snap ik nog niet helemaal.
Als ik de indexT op pakt en daar bijvoorbeeld de achtergrond een andere kleur geeft dan stoppen de actuele gegevens en zie ik dit ( <#temperatuur> ) staan.

Is het niet mogelijk dat cumulus net zo een plaatje maakt zoals bij WD (ws teraar).
Door nitrx
#42360
Dan snap ik niet wat jij doet , maar je moet wel een aparte map maak voor de plaatjes /dbimages (voor de meters) en /images voor de maan, grafieken etcetera, ik zie sat je ondertussen geen cumulus meer draait ?

de grafiekplaathes en javasriptbestanden hoef je maar eenmalig zelf te ftp-en evenals moon.bmp en picture.jpg
Door Tonky
#42362
Weer een nieuwe build (1020)

Reden:
I've uploaded build 1020 to replace the current 1.9.2 download. It fixes a problem with monthly rain calculation at start up for people who use an 0900 start of day.

http://sandaysoft.com/downloads
Door duck1966
#42363
wat ik bedoel als je op www.weerstationteraar.nl kijk dan zie je de actuele gegevens van WD, Ik had het idee dat zo iets ook met cumulus kon doen.

Wat ik dacht te gaan doen met cumulus,is zoals hier onder.

Temperatuur - 23°c
Luchtvochtigheid - 10%
Wind - 12 bft

zo iets had ik in mijn hoofd, en dan op de index zo als hij nu is bij meteohollands midden

Ja ik heb de gegevens van cumulus er ff afgehaald maar cumulus draai nog wel op de pc hier,
Door nitrx
#42364
duck1966 schrijft:
wat ik bedoel als je op www.weerstationteraar.nl kijk dan zie je de actuele gegevens van WD, Ik had het idee dat zo iets ook met cumulus kon doen.

Wat ik dacht te gaan doen met cumulus,is zoals hier onder.

Temperatuur - 23°c
Luchtvochtigheid - 10%
Wind - 12 bft

zo iets had ik in mijn hoofd, en dan op de index zo als hij nu is bij meteohollands midden

Ja ik heb de gegevens van cumulus er ff afgehaald maar cumulus draai nog wel op de pc hier,


Wat jij wil kan maar dan moet het bestand wel door cumulus geprocessed worden,
simpelwel zou je indexT.htm er zo uit zien:



Temperatuur : <#temp>
Luchtvochtigheid : <#humidity>
Wind : <#force>



de webtags staan allemaal in de helpfile ken ze niet uit mijn hoof, de layout kun je natuurlijk zo gek of mooi maken als je wilt.
Door duck1966
#42422
goede avond.

Als ik het goed begrijp kan ik mijn index aanpassen met deze tekst


Temperatuur : <#temp>
Luchtvochtigheid : <#humidity>
Wind : <#force>



en dan via cumulus zijn ftp naar mijn server sturen, zodat de actuele waarden wel door gaan lopen.

groetjes ronald
Door scribbley
#42431
Wie heeft dit probleem ook.

Cumulus versie 1.9.2 draait al weer enige tijd met volle tevredenheid, maar... meestal na 1 dag dan staat er in de taakbalk dat cumulus 2x is geopend en dan worden de htm-webfiles nog wel ververst maar de ftp is gestopt.
Als ik Cumulus handmatig afsluit verdwijnen ze alle 2 uit de taakbalk (vreemd). Als het programma weer opstart werkt alles weer.

Iemand suggesties?

Gr. Remco.
Door Tonky
#42439
Remco,

Heb je in Cumulus een vinkje gezet bij: Stop 2nd instance
Configuratie>>Station>>Program settings

Misschien lost dat het probleem op.