Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door tingbrouwer
#42039
Het WD programma en websites krijg ik moeilijk onder controle, denk er over om naar Cumulus over te stappen (ondersteund recent WMR200) ik heb echter de volgende vragen:

-draait het programma stabiel met de WMR200

-heeft het consequenties voor de upload naar HWA
(wellicht dat Luc dit wil/kan beantwoorden)

-heeft er iemand ervaring met overzetten van de weer-DATA vanaf WD naar Cumulus

-Al eens eerder iemand overgestapt.

alvast bedankt

Gert Brouwer

http://www.meteoermelo.nl
Door SvenP
#42054
Hallo Mr. Brouwer,

Toen ik een programma zocht voor mijn wmr200 heb ik ook verschillende programma's waaronder WD uitgeprobeerd, maar dit liep niet naar wens. Ook Cumulus uitgeprobeerd en loopt sindsdien (nu 3 maanden) als een zonnetje. Deze combi loopt dus stabiel:)

Voor Cumulus daaide bij mij een half jaar het standaard programma die os met de wmr200 meeleverde. Daarna dus overgestapt naar Cumulus, maar de data van os heb ik niet in cumulus kunnen krijgen. Maar ik dit ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de mogelijkheden die er zijn.

Ik ben net even gezocht en heb misschien iets gevonden. Ik lees iets over scrips aanpassen. Ik ben hier niet erg bekend mee, maar misschien jij wel en heb je er iets aan :P

http://sandaysoft.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=4925


Mvg,

Sven
Door Tonky
#42101
Je hebt nu het beste programma voor de WMR200. :)
En misschien moet je eens overwegen om je data ook in een eigen database te bewaren.
Dan ben je niet afhankelijk van het programma dat je gebruikt.
Door tingbrouwer
#42108
Hi Tonky,

Eerst wil ik dit onder de knie krijgen (ben geen computernerd) echter als ik verder wil, hoe krijg ik de data in een eigen database welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken ?

mvg

Gert
Door Tonky
#42112
Ik heb zelf een database gemaakt in Excel en Access gemaakt van het office pakket van Microsoft, heb je dat toevallig?
In Excel heb ik de dagelijkse gegevens en grafieken, in Access de All Time records en het jaar vergelijk.