Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door GtH_Meteosat
#43216
Hallo,
Ik heb voor mijn vriend een website gebouwd (www.gthmeteosat.nl). Hier kan ik de windrichting en de windsnelheid niet in beweging krijgen. De windrichting blijft altijd op het Noorden staan en de windsnelheid op 0.
Hoe kan ik dat goed krijgen? Graag jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Wilma Dondergoor
Bijlagen
Windsnelheid_en_windrichting.jpg
Windsnelheid_en_windrichting.jpg (46.65 KiB) 2939 keer bekeken
Door SpeedyGJ
#43220
Hiervoor moet je ook realtime voor aanzetten, dus even bij internet opties de realtime aanvinken :)
Stel dan je update interval in, 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10 etc seconden
Door GtH_Meteosat
#43236
ik heb dat aangezet (zie afbeelding), maar ik kan ook nergens het bestand windspeed.gif vinden in Cumulus. Wel in WeatherLink.
Bijlagen
Instelling_windrichting_windsnelheid.png
Instelling_windrichting_windsnelheid.png (109.96 KiB) 2939 keer bekeken
Door GtH_Meteosat
#43450
Kan iemand mij a.u.b. antwoord geven op mijn vorige vraag? ik zag ergens op een website staan CumulusRealtime.html. Maar hoe krijg ik die en waar vind ik die?
Met vriendelijke groet,
Wilma Dondergoor
Door GtH_Meteosat
#43455
Hallo Tony,

Ik heb RealTime.html inmiddels geïnstalleerd en in de map in mijn Hostingmanager gezet.
Als je voor mij even wilt kijken op www.gthmeteosat.nl en dan onder weerstation GtH Meteosat en dan bij windrichting en windsnelheid, dan krijg ik een foutmelding.
Ik werk met Joomla en heb daar een wrapper aangemaakt met de volgende URL: weerstation/Cumulus/CumulusRealtime.html. De andere items heb ik ook zo gedaan, dan natuurlijk met de juiste verwijzing.
Waarom zou deze het niet doen dan?
Door Tonky
#43457
Sorry, ik heb zelf geen site en heb er ook totaal geen verstand van.
Dus ik kan je helaas niet helpen. :(

Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Wilma.
Mocht hier niemand willen/kunnen helpen probeer het dan eens op het Cumulus forum.
Door weerstationhoogeloon
#43461
GtH_Meteosat schrijft:
ik heb dat aangezet (zie afbeelding), maar ik kan ook nergens het bestand windspeed.gif vinden in Cumulus. Wel in WeatherLink.


Hallo Wilma,

misschien moet je ook eens een vinkje zetten voor "Enable Realtime" en "Enable Realtime FTP". Ik heb in Cumulus alle 3 de vakjes aangevinkt en dan zou het moeten werken.

Succes!

gr. Remie
Door GtH_Meteosat
#43750
Helaas, bovenstaande heb ik gedaan, maar de gegevens worden niet geupload naar mijn site. Heeft iemand nog een andere tip?
Door jacg
#43752
Hallo Wilma,

De gegevens worden wel geupload naar je website, ik heb het even gechecked, realtime.txt staat keurig in jouw cumulus map!

Denk dat de verwijzing naar dat bestandje niet goed staat.