Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door tingbrouwer
#43425
Gaat hard, nu al build 1022

mvg

Gert

[url]http:www.meteoermelo.nl[/url]
Door Boutje
#43464
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn? Ik ben sinds een paar weken over gegaan van WD naar Cumulus, zie "de draad oppakken" #39666 .

Het draaidt stabiel, is duidelijk en overzichtelijk,....zeker minder "gecompliceerd" als Weather Display! (versie 1.9.2 build 1020)

Toch wat vragen:

Er wordt een sensor van de buurman zijn wmr 100 opgepikt, deze is zichtbaar als extra channel 3. Deze heb ik natuurlijk liever niet in mijn systeem staan, het wijzigen van de naamskeuze in de "display" setting helpt niet. Kan ik dit tegengaan? En zo ja...hoe dan?

Bij de barometer gegevens staan er twee waarde`s vermeldt....trend en pressure.
Alleen het tabblad van de pressure staat regelmatig vol met "rommel" , onleesbare tekens.

Iemand hier bekend mee?
Door Tonky
#43481
Het is natuurlijk een leuke controle van je eigen data, maar wil je het niet zien verwijder dan het vinkje bij:
Configuration>>Display>>Display solar/extra data
Ervan uitgaand dat je geen solar sensor hebt.

Wat je met de rommel bedoeld is mij niet duidelijk, misschien een afbeelding plaatsen?
Door Boutje
#43556
Ik heb een tweede sensor in de schuur hangen,...die wil ik zien. Dus staat dat vinkje aan. De sensor van de buurman wordt nu als "extra channel 3 " ook weergegeven.
Wat de temperatuur bij hem op de badkamer is.....vindt ik niet zo spannend!
Dus alleen die melding van kanaal drie zou ik weg willen hebben.

Met rommel bedoel ik dat de tekst "pressure" in de het veld van "Barometer" links onderin, wel een verminkt wordt waardoor er geen pressure meer staat, maar het lijkt alsof het doorgekrast is. Mocht zich dit weer eens voordoen kijk ik of er een afdrukje van gemaakt kan worden.
Door Tonky
#43568
Jouw station ontvangt de data van je buurman en Cumulus haalt de gegevens uit jou station, dus als je die mogelijkheid hebt, is je enige optie om het te blokkeren in je station/display.
Of je buurman een ander station laten kopen. B)

Cumulus haalt alle data binnen die jou station aanbiedt.
Door Boutje
#43606
Enig idee of dit in mijn wmr-200 station/display te realiseren is? Kan ik deze sensor blokkeren of uitzetten?
Door tingbrouwer
#43625
Wellicht battery uit de betreffende ontvanger, de WMR-200 laten scannen op sensoren
(zie onderstaand op pag.7 van de handleiding.

NB Het apparaat zoekt alleen naar al geregistreerde sensoren, of naar nieuwe
sensoren die de afgelopen 30 minuten gereset zijn. Om een nieuwe sensor te
registreren, reset u de sensor voor het zoeken.


succes

Gert Brouwer

http://www.meteoermelo.nl
Bijlagen
(269.83 KiB) 178 keer gedownload