Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door schommelstoel
#43633
Hallo,
Ik zou graag wat informatie en eventueel hulp krijgen.
Sinds kort ben ik in het bezit van de Alecto ws 4000, die ik nu ongeveer een maand heb draaien.
Nu heb ik deze via de usb aansluiting aan de pc gekoppeld en in eerste instantie het programma Weather display gedownload.
Maar was ruim 2 dagen bezig constant de informatie aan binnen halen.
Mede dat ik een computer leek ben zonder Engelse taalknobbel.
Ben ik over gestapt naar het programma van cumulus.
Dit gaat al een stuk beter.
Nu zou ik graag een Nederlandse vertaling van het programma hebben om te kijken wat ik verder nog kan aanpassen.
Voorlopig hoef ik niet direct alles op een website te zetten, de bedoeling is dat ik alles op de PC mooi en netjes zichtbaar krijg.
Als er andere mogelijkheden zijn die wat meer bij mij wensen passen hoor/lees ik dat graag.
Tja en dan later misschien eens voorzichtig proberen om met een site bij HWA aan te sluiten, is leuk maar denk ik voorlopig nog niet van toepassing.
Bij voorbaat dank.
Gr Ton
Door meteozwolle
#43651
Ton,

welkom op HWA
ik weet geen NL vertaling van de cumulus handleiding maar misschien als je gerichte vragen hebt moeten we een heel eind kunnen komen.

Denk overigens wel dat je op termijn toch de stap (terug) maakt naar Weather Display maar dat is puur mijn eigen inschatting.De mogelijkheden qua instelling en configuratie van Weather Display zijn overweldigend dat ik me kan voorstellen dat dit in eerste instantie een beetje 'too much' is.

veel succes en laat maar weten als er vragen zijn.

zie http://www.hetweeractueel.nl/handleidin ... er-display voor een handleiding over weather display

groet,

Marcel
Door schommelstoel
#43661
Oke, bedankt in ieder geval de deze reactie's.
Ik zal in ieder geval deze tips nog eens na lopen.
en kijken of ik weer opnieuw kan beginnen met WD.
Door meteozwolle
#43667
Ton, doe wat JIJ wil doen hoor ;-) Heb je vragen over Weather Display of Cumulus dan kan je die uiteraard gewoon stellen.Los van waar je zelf voor kiest.
Door schommelstoel
#43819
Oke bedankt,
Ik heb ondertussen WD opnieuw geinstalleerd, maar heb nog niet het gevoel dat dit hem gaat worden voor mij, kwa ingewikkeldheid.
ga ook maar eens proberen om de nederlandse tekst in cumulus te instaleren.
Door Tonky
#43826
Ik zou WD ook maar snel vergeten, het is een zootje ongeregeld waar je (zeker als leek) niets aan hebt.
Met Cumulus kun je (bijna) alles doen wat je wilt.

Het werkt intuïtief, en er zit logica in, iets dat je niet kunt beweren over WD.
Door ws vreewijk
#43829
Tja ik ben ook niet zo'n WD fan ben ertoe veroordeeld,erg jammer dat cumulus geen 1-wire ondersteund en zal dr ook nooit meer van komen wat een pech.:blush:

gr Chris