Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door L Schotanus
#45676
Hallo ik wil graag mijn weerstation gegevens uploaden naar user/home -directory om mee te doen. wie kan en wil mij uitleggen hoe dat moet. ik gebruik cumulus in combinatie met een oregon wmr 200 gr L Schotanus
Door L Schotanus
#45694
Dat heb ik gelezen, maar het gaat mij om het uploaden naar user/home -directory daar kom ik niet uit gr L Schotanus
Door Snarf2000
#45697
Voor de duidelijkheid, bedoel je het laatste stukje?
Ik heb nog geen website
Als je nog geen eigen website hebt, dan kun je toch mee doen.
Je kunt de gegevens uploaden naar de [color=#FF0000]user/home -directory
van je internet provider.
Zowat iedere provider beidt wel deze mogelijkheid.
[/color]


Dat betekent dus dat je:
Indien je geen website (eigen domeinnaam) hebt, je bij je internetprovider een stukje ruimte hebt op het web gekregen hebt.
Zoiets als BV:http://www.kpnplanet.nl/~lschotanus
Deze inloggegevens heb je bij het afsluiten van je abbonement gekregen.

Dat wordt er mee bedoeld.
Als je daar je hwa bestandje plaatst kan HWA deze file benaderen.

Frans
Door L Schotanus
#45698
Oke ik zal het proberen voorelkaar te krijgen gr L Schotanus
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#45700
Houd er wel rekening mee dat Niet alle Providers de Home User Directory ondersteunen , Dus dat kan ook nog Roet in het spreekwoordelijke Eten gooien in deze, Telfort is hier een voorbeeld van.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door L Schotanus
#45701
Ik ben bij telfort en heb gevraagd of het ook kon en ik kreeg dit antwoord ''U kunt uw user/home-directory indelen zoals u dit zelf wilt. Wij kunnen echter geen ondersteuning bieden op uw weerstation. U kunt hiervoor een topic aanmaken op forum.telfort.nl'' dus volgens mij moet het kunnen gr L Schotanus
Door Roelof
#45706
Hoi L

Wanneer Cumulus opstart kun je in configuration bij internet de gegevens van je provider invullen.je kunt het beste eerst een map maken bij je provider waar je de gegevens naar toe wil verplaatsen.En de link naar deze map invullen in cumulus.
je inlognaam en wachtwoord invullen en de hostnaam.Verder de handleiding van hwa volgen.

Roelof
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#45707
L Schotanus schrijft:
Ik ben bij telfort en heb gevraagd of het ook kon en ik kreeg dit antwoord ''U kunt uw user/home-directory indelen zoals u dit zelf wilt. Wij kunnen echter geen ondersteuning bieden op uw weerstation. U kunt hiervoor een topic aanmaken op forum.telfort.nl'' dus volgens mij moet het kunnen gr L Schotanus


Mmmm dit is dan nieuw en sinds kort,

2 jaar geleden kon dit bij Telfort absoluut niet, Blijkbaar is dit verandert dan ondertussen.

succes er mee

Mvg,

Martijn

ws Coevorden