Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Plaat
#47151
Sinds zondag 12 febr. 2012 geen automatische Twitter updates meer mogelijk via Cumulus. Alle andere up-dates van Cumulus werken prima. Ik zag wel dat Twitter een andere lay-out heeft maar een bericht rechtstreeks verzonden via Twitter.com werkt wel.
Weet iemand of er iets anders ingesteld of aangepast moet worden? Het heeft maanden goed gewerkt en nu zonder een of andere wijziging werkt alleen de Twiiter up-date via Cumulus niet meer.
Bijvoorbaat bedankt voor het meedenken en een advies.
Het betreft de twitter van WEER_Oosterzee

Leo
Door Plaat
#47173
Nee, niet dat ik dit zelf zou hebben gedaan. In Cumulus staat gewoon mijn Twitter naam en psw en de interval tijd en het enable vinkje. In de Cumulus root directory op mijn lokale pc staat de tekst code en verder niets meer. Dit vind ik het vreemde van de situatie. Volgens mij zijn alle "voorwaarden" van toepassing alleen er is geen update naar Twitter terwijl Cumulus wel zijn update uitvoert naar de website.
Moet die tekst voor Twitter trouwens ook in de root staan op internet?
Ik dacht van niet want daar staat hij dus niet.

Leo
Door nitrx
#47175
Als ik het zo lees dan heb je alles goed staan, de twittertekst hoeft niet op de server te staan. Kun je wel een gewone tweet met dat account plaatsen dan en heb je de allerlaatste versie van cumulus ?

Ron
Door Plaat
#47181
Hoi Ron,

Zoals ik in mijn eerste bericht al schreef kan ik gewoon via mijn Twitter account een bericht versturen welke ook weer goed aankomt echter vanaf Cumulus dus niet.
Ik werk al maanden lang met Cumulus versie 1.9.0. build 958 en dit is niet de aller nieuwste maar heeft altijd goed gewerkt dus waarom nu niet meer?

Dit is zoiets onverklaarbaars en je kan verder ook niets onderzoeken. Grrrrrr.

Leo
Door nitrx
#47187
Ik zou dan toch maar eens updaten mij staat er iets van bij dat de authentificatie van twitter enige tijd geleden gewijzigd is en dit in een latere versie van cumulus is aangepast.

Helemaal zeker weet ik het ook niet, als dat niet werkt zal je het toch aan de maker van cumulus moeten vragen.

succes , Ron
Door Plaat
#47254
Inmiddels de nieuwste versie van Cumulus erop gezet maar nog steeds totaal geen automatisch Twitter bericht. Ik denk toch echt dat het bij Twitter fout gaat omdat er sinds zondag 12 febr. ook een totaal nieuwe lay-out is ontstaan. Maar hoe krijg je dit nu weer goed?:(
Ben ik de enige met dit probleem? ;)

Leo
Door nitrx
#47256
Plaat schrijft:
Inmiddels de nieuwste versie van Cumulus erop gezet maar nog steeds totaal geen automatisch Twitter bericht. Ik denk toch echt dat het bij Twitter fout gaat omdat er sinds zondag 12 febr. ook een totaal nieuwe lay-out is ontstaan. Maar hoe krijg je dit nu weer goed?:(
Ben ik de enige met dit probleem? ;)

Leo


Waarschijnlijk ben je een van de weinigen want ophet cumulusforum zie ik er geen berichten ovrer.

Staat er iets in je cumulus.ini bestand zoals dit

[Twitter]
User=jouwtwitternaam
Password=jouwtwitterwachtwoord
Enabled=1
Interval=15
OauthToken=198488640-a2D79j6jAGPxRv4dHToY4KDBh
OauthTokenSecret=Rx1WpLMpUg4rAZf9a4IH9LMhZwlctc

Van de onderste 2 heb ik wat tekens weggelaten.
Door Plaat
#47257
Hoi Ron,

Ja het volgende staat daar,
------------------------------------------------------
[Twitter]
User=WEER_Oosterzee
Password=*******
Enabled=1
Interval=30
OauthToken=171536032-ocJtTST0soStQachbnomkkXD8uJKlgvA6
OauthTokenSecret=D4m8RmPeUFkml7O8T8H3zW3BogzIiRDzQ
-------------------------------------------------------
Van de laatste 2 regels inderdaad wat weg gelaten. Ik heb gisteren zowel op het Twitter forum en het Cumulus forum uitvoerig heel veel gelezen maar ook geen vreemde meldingen gezien. Dit vind ik het meest frustie van dit alles. Als je nu maar weet wat en hoe dan kan je er iets aan doen maar volgens mij staat alles goed.

Leo
Door nitrx
#47258
Tsja alles lijkt goed te staan ik las nog wel iets over ftp-logging aanzetten daar zou ook info in komen te staan maar wat zou ik niet weten, sorry ik kan je niet verder helpen.