Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Christian Rocks
#47337
Soms krijg ik een error in cumulus en dan worden de gegevens niet meer geupload.
Hoe kan ik dit voorkomen?

Als ik cumulus weer opnieuw opstart dan draait wel weer, maar het is zo vervelend.
http://www.weerstation-sibbe.nl/

Of is er een andere software die beter draait? Nu is deze gratis en heb ik op een op een winxp draaien.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Door nitrx
#47340
Christian Rocks schrijft:
Soms krijg ik een error in cumulus en dan worden de gegevens niet meer geupload.
Hoe kan ik dit voorkomen?

Als ik cumulus weer opnieuw opstart dan draait wel weer, maar het is zo vervelend.
http://www.weerstation-sibbe.nl/

Of is er een andere software die beter draait? Nu is deze gratis en heb ik op een op een winxp draaien.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Zou handig zijn al je zegt wat voor een fout het is, wanneer er geen connectie met de ftp-server is zal andere software ook geen uitkomst bieden. Cumulus is overigens geen freeware maar donationware.
Door Christian Rocks
#47341
nitrx schrijft:
Christian Rocks schrijft:
Zou handig zijn al je zegt wat voor een fout het is, wanneer er geen connectie met de ftp-server is zal andere software ook geen uitkomst bieden. Cumulus is overigens geen freeware maar donationware.


In het programma Cumulus heb je aan de rechterkant status met o.a.

new record groen lampje.
Error rood lampje en een lampje voor catch up.

Hij geeft geen foutmelding of zo, maar dan knippert gewoon het rood lampje van Error in de status.
Door nitrx
#47342
Verschijnt er geen venster met de foutcode/melding als je op het rode lampje klikt ? Zet anders ook bij configugration debug log aan er wordt dan een debug.log aangemaakt in je cumulus map waar eventeuele fouten in vermeldt worden hetzelfde kun je voor ftp doen.
Door Christian Rocks
#47459
nitrx schrijft:
Verschijnt er geen venster met de foutcode/melding als je op het rode lampje klikt ? Zet anders ook bij configugration debug log aan er wordt dan een debug.log aangemaakt in je cumulus map waar eventeuele fouten in vermeldt worden hetzelfde kun je voor ftp doen.


Gister had ik weer een error en dan krijg ik deze melding:
Data input appears to have stopped: check your station and connections.

Terwijl de gegevens op de display wel altijd kloppen.
Door nitrx
#47462
Christian Rocks schrijft:
nitrx schrijft:
Verschijnt er geen venster met de foutcode/melding als je op het rode lampje klikt ? Zet anders ook bij configugration debug log aan er wordt dan een debug.log aangemaakt in je cumulus map waar eventeuele fouten in vermeldt worden hetzelfde kun je voor ftp doen.


Gister had ik weer een error en dan krijg ik deze melding:
Data input appears to have stopped: check your station and connections.

Terwijl de gegevens op de display wel altijd kloppen.


Dat is niet echt een fout van cumulus er wordt dan geen data doorgegeven ik heb het ook wel eens je hoeft cumulus dan ook niet perse opnieuw op te starten dikwijls worden de data later wel weer doorgegeven de verbinding tussen het station en de pc is dan weggevallen, wanneer het lang aanhoudt heb je natuurlijk een probleem dat hardwarematig is.