Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door marius92
#49058
ik heb even een vraagje ik ben aan het stoeien gegaan met cumulus(sinds een week)ik vond de software easy weather wat saai en ik heb nu de tijd. heb hem nu al aan twitter gekoppeld en ben bezig met een website schrijven. nu regent het hier en toen ik op cumulus dacht ik wa doe ik hier ik moet wel verzopen zijn :p 168 mm regen met 72mm/h. nu zit er wel wat trilling in de mast daardoor krijg ik ook foute weergave. maar ik denk dat het dit keer niet het probleem is. want dan zou hij op het weerstation een raare waarde geven en dan zou dat ook uit de data log blijken. weet iemand wat er aan de hand is??
misschien heb je wat aan het twitter account dat je het verloop een beetje kan zien:
twitter.com/#!/WeerMeteren
Door marius92
#49071
ik ben er uit.

Ik heb bij NOAA setup de rain comparison en 2 en 3 veranderd. 1 staat op 0,10 en 2 stond op 2,0 staat nu op 0 en 3 stond op 20,0 staat nu op 0

maar volgens mijn was dat niet het echt probleem want daarna heb ik bij Calibration onderaan bij spike removal de regen gegevens op nul gezet en zie daar ik kreeg 9mm in het scherm en ook op twitter. dus probleem op gelost. en als de volgende er tegen aan loopt zie hier de oplossing