Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door aurora
#50079
Hey hallo.

Ik gebruik momenteel cumulus als software op mijn pc.
Maar de bijgeleverde software van de ws 4000,... wie heeft daar ervaringen mee.
Werkt die software ook als ik me straks aanmeld bij weeraktueel ?.
Ik heb geen eigen website, dus hoe ik dat klaar ga krijgen weet ik nog niet.
Dat is een beetje onduidelijk voor me.

Ik hoor het wel, mooi zou zijn iemand uit mijn buurt die me daarbij kan en wil helpen.

Oja, als beginner doe ik alvast een weersvoorspelling.

Morgen overdag,.... geen kans op nachtvorst.

Greetzzzz,.. Toon.
Door fotogw
#50082
Hallo Toon,

Je kunt de handleiding voor uploaden naar HWA hier vinden;
http://www.hetweeractueel.nl/handleidingen
Daar staat ook Cumulus software tussen. Of je wel of geen website hebt maakt op zich niet uit. Meestal krijg je bij je internetabo wel de mogelijkheid om een (kleine) site te plaatsen. Op die plek kun je ook het bestand plaatsen dat door HWA gebruikt wordt.

En wat betreft de nachtvorst; Zomer 2012... je weet maar nooit;-)

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door nitrx
#50088
Het programma Easyweather dat geleverd wordt bij Alecto stations werkt voor geen meter en heeft sowieso geen mogelijkheden om weergegevens te uploaden je zult hier cumulus of weatherdislay voor moeten gebruiken.

grt Ron
Door poldeleeuw
#50091
nitrx schrijft:
Het programma Easyweather dat geleverd wordt bij Alecto stations werkt voor geen meter en heeft sowieso geen mogelijkheden om weergegevens te uploaden je zult hier cumulus of weatherdislay voor moeten gebruiken.

grt Ron


Wel hier moet ik even tussenkomen :P

Easyweather kan/dien je te gebruiken bij WSWin. WSWin leest de gegevens echter in via de easyweather.dat bestand. Die wordt geüpdatet door easyweather om de x aantal minuten.

Maar voor Cumulus en Weather Display kan je die rechtstreeks laten communiceren. Ik heb ook de ws4000 en ik persoonlijk raad weather display aan als gebruikerssoftware voor dit station. Met wd heb je veel meer instellingen dan met cumulus en het programma kan lang draaien zonder mankementen. Voor dat bestand voor HWA up te loaden zou ik zonder website ook gebruik maken van de gratis webruimte van je provider om dat bestand op te laden.
Door nitrx
#50093
Ieder zijn smaak maar Weatherdisplay is wel de meest afschuwelijke interface die ik ooit gezien heb, volgens mij werkt 'realtime' niet wanneer je easyweather.dat gebruikt
Door poldeleeuw
#50099
In WSWin is het zo goed als realtime. In weather display en cumulus heb je easyweather niet eens nodig. WD is inderdaad niet echt grafisch mooi maar het programma zelf werkt wel lekker. En massa's instellingen die niet zo heel moeilijk zijn.