Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jwruitenberg
#50964
Beste mensen,

Ondertussen heb ik Cumulus geïnstalleerd. Ik heb de internetsettings ingevuld en zover ik kan zien upload hij prima. Alleen, nu heb ik al die bestanden in een map gezet op de ftp-server, maar hoe krijg ik die zichtbaar op mijn internetpagina? Het is een wordpress-site, en ik werk normaliter vanuit de basis van wordpress, maar hoe krijg ik die bestanden als de mooie overzichten op mijn website zoals ik die bij sommigen van jullie zie staan?!

Alvast bedankt voor de hulp aan deze leek!

Met vriendelijke groet,

Jan Willem

PS. Misschien kan iemand daarna eventueel nog helpen om het in plaats van Engels, Nederlands te laten zijn?
Door powerr
#50975
Als ik op je site kijk, dan zie ik dat je daar de actuele gegevens al op hebt staan.
Welke overzichten bedoel je? Cumulus heeft standaard webpagina's waarop ook allerlei gegevens op komen te staan. Die komen automatisch op de ftp-server te staan. Er zijn vertalingen voor die webpagina's beschikbaar: http://wiki.sandaysoft.com/a/Nederlandse_(Dutch).
Door jwruitenberg
#50976
Dat klopt, ik ben momenteel ook wat aan het experimenteren. Maar hoe krijg ik nu die standaard webpagina's goed op mijn website? Ik ben echt een leek, dus vandaar de vraag. Bovendien: op sommige sites zie ik prachtige overzichten, zijn die dan door die mensen zelf gemaakt?
En ik heb inderdaad die vertaling gevonden, maar hoe installeer ik die?
Door powerr
#50979
Op die site met uitleg over de vertalingen staat een linkje naar de bestanden. Die zijn ingepakt, dus die moet je eerst uitpakken met bijv. Winrar. Je moet de bestanden in de web-folder van Cumulus zetten. Het pad is waarschijnlijk C:\\Cumulus\\web. Als er de vraag komt of je de bestanden wilt overschrijven, dan kies je voor ja.
Zorg er daarna voor dat je de instellingen voor uploaden in Cumulus goed hebt staan (ftp enz.). De standaard webpagina's worden dan steeds verstuurd (je hoeft niks in de vakjes voor bestanden in te vullen.
Dan kun je met een include of i-frame die webpagina's op je eigen site zetten. Als je op de ftp server inlogt (met bijv. Filezilla), kun je de bestandsnamen zien en zo het pad achterhalen. Die paden zet je dan in de code van je eigen site.
Die webpagina's kun je ook nog weer aanpassen, maar als je daar weinig verstand van hebt, wordt het misschien wat te moeilijk.
Als je mijn aangepaste webpagina's wilt hebben, dan kan ik die ook voor je versturen.
Cumulus maakt gebruik van tags die je op een webpagina kunt zetten. Cumulus vult dat dan steeds in.
Succes!
Door powerr
#50986
@jwruitenberg
Naar aanleiding van je DM heb ik je een mail gestuurd met daarin de bestanden.
Door jwruitenberg
#51034
Iedereen hartelijk bedankt voor de manier waarop geholpen is, via dit forum of via mail! Ik kan er veel mee!