Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door GtH_Meteosat
#52107
Mijn computer is i.v.m. een virus naar de pc-dokter geweest. Daarna de computer weer geïnstalleerd. Alles werkt, behalve Cumulus.
Ik krijg de volgende foutmelding: Error 32701, while trying to initialise the station; please check your connections and settings.
Ik voeg twee afbeeldingen bij waarin de settings staan.
Wellicht staan deze niet goed?
Graag jullie reactie.
Bijlagen
(237.49 KiB) 200 keer gedownload
Cumulus_internetsettings.png
Cumulus_internetsettings.png (134.06 KiB) 2943 keer bekeken
Door Overijse
#52108
GtH_Meteosat schrijft:
Mijn computer is i.v.m. een virus naar de pc-dokter geweest. Daarna de computer weer geïnstalleerd. Alles werkt, behalve Cumulus.
Ik krijg de volgende foutmelding: Error 32701, while trying to initialise the station; please check your connections and settings.
Ik voeg twee afbeeldingen bij waarin de settings staan.
Wellicht staan deze niet goed?
Graag jullie reactie.


afbeeldingen ???? moeilijk om zo hulp te bieden denk ik.

Grtz
Kris
Door Overijse
#52109
Net wat rondgekeken voor je probleem :

Mogelijke problemen : verkeerde of geen usb drivers, AVG anti-virus dat roet in het eten gooit (volgens sandaysoftforum).

Grtz
Kris
Door powerr
#52112
Hoe is je weerstation aangesloten? Het type verbinding staat momenteel op serieel. De meeste weerstations zijn aangesloten op usb.
Ik zie ook dat je een IP-adres hebt ingevuld. Als je weerstation is gekoppeld aan een IP-adres, dan moet je bij VP type ook nog voor TCP/IP kiezen.
Door SpeedyGJ
#52114
Ook de type moet goed zijn, dus als je een VP2 hebt moet je geen VP aanvinken.
Door isis1964
#52120
usb to serial converter downloaden, davis en cumulus gaan niet in usb mode.
Kijk op de site van sandaysoft
Door GtH_Meteosat
#52124
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat jullie bedoelen. De serial is aangevinkt; het ip staat weer op 1.0.0.0 zoals voorheen. Er zit wel een nieuwe virusscanner op onze computer (Esed). Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Of kan de aansluiting achter in de computer in de verkeerde poort zitten?
Graag nog een keer jullie hulp.
Door isis1964
#52130
Davis met een usb datalogger (en ik ga ervan uit dat u die heeft) krijg je zonder usb naar serial converter niet aan de praat dus even de converter downloaden en als je dan de aanwijzingen volgt krijg je het aan de praat, een ip adres hoef je niet in te vullen in Cumulus tenzij je een ip datalogger hebt, succes ermee en hopelijk een spoedige oplossing voor uw probleem.

Rinse
Hommerts